Jak wykorzystać kod QR i wirtualny spacer?

Kody QR, czyli kody „szybkich odpowiedzi”, z ang. quick response, zostały wynalezione w 1994 roku przez japońską firmę Denso Wave (więcej o historii kodów qr przeczytasz na tej stronie). Po zeskanowaniu przy użyciu smartfona lub tabletu, kod QR pozwala uzyskać więcej informacji na temat np. przedmiotu, usługi w świecie zewnątrznym poprzez przekierowanie nas na konkretną stronę internetową. Dziś trochę informacji jak wykorzystać kody QR i wirtualny spacer do promocji naszej firmy.

5 najczęstszych użyć kodów QR:

  • przekierowanie na stronę stronę internetową,
  • link do stworzenia wiadomości e-mail z wprowadzonym adresatem w polu „Do:”
  • łącze do strony na Facebooku, Instagramie, Linkedin itp.
  • przekierowanie do wizytówki vCard z danymi osobowymi, np. w telefonie komórkowym,
  • hiperłącze do filmu w serwisie YouTube, Vimeo itp.

Poniżej przykładowy kod QR prowadzący do strony internetowej.

Przykładowy kod QR
Kod QR

Aby móc zeskanować kod QR, potrzebujesz aplikacji zainstalowanej na swoim urządzeniu moblinym. Poniżej przykładowe aplikacje do skanowania kodów QR dla poszczególnych platform.

Apple

  • Phone – link
  • iPad – link
  • Android – link
  • Windows Phone – link
  • BlackBerry – link

    Jak wykorzystać zatem kod QR i wirtualny spacer?

    Do każdego wirtualnego spaceru Google możemy wygenerować adres internetowy url. Następnie wystarczy połączyć adres url z kodem QR, a już po chwili, po zeskanowaniu kodu, możemy cieszyć się wirtualnym spacerem Google na naszym urządzeniu mobilnym. Zobacz na filmie poniżej jak to działa.

    7 i pół pomysłu na użycie kodu QR i wirtualnego spaceru

    1.Wstaw kod QR na ulotkę

    Ulotka z kodem QR prowadzącym do spaceru Google

    2. Umieść kod QR na zdjęciu okładkowym na stronie firmowej na Facebooku i Linkedin.

    3. Naklej kod QR na szybie lub klapie bagażnika Twojego auta firmowego. Dodaj napis „Zobacz wnętrze mojej firmy”. Dzięki temu, stojąc w korku potencjalni Klienci „zwiedzają” Twój obiekt.

    4. Nadrukuj kod QR na drugiej stronie Twojej wizytówki firmowej.

    5. Nanieś kod QR na szybie Twojej firmy lub banerze. Nawet jeśli będzie zamknięte, Twoi Klienci zobaczą wnętrze.

    6. W filmie Incepcja Christophera Nolana bohaterowie przechodzą z jednego snu w kolejny, tworząc tym samym kilka poziomów podświadomości. W podobny sposób stwórz konkurs oparty na wirtualnym spacerze :). Przy pomocy pierwszego kodu QR przekieruj użytkownika do wirtualnego spaceru. Następnie umieść drugi kod QR w wirtualnym spacerze i przekieruj zwiedzającego np. na stronę internetową z ofertą promocyjną.

…a dla przypomnienia – Incepcja 🙂

7. Umieść kod QR w materiałach wideo. Na końcu swojego filmu promocyjnego zamieść kod i zaanżaguj tym samym użytkownika w aktywne zwiedzanie.

Sposób nr 7.5* – dla zaawansowanych użytkowników 🙂

Jeśli prowadzisz salon fryzjerski, stwórz kampanię marketingową z użyciem kodów QR… wyciętych na włosach! Zobacz poniżej 🙂

Zobacz realizacje wirtualnych spacerów

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]
,
Call Now Button