Dziś porównianie wirtualnych spacerów – klasyczny kontra Google. Kilka przydatnych informacji o podobieństwach i różnicach standardowych wirtualnych spacerów oraz wirtualnych wycieczek Google po Firmie w programie Street View Trusted w Mapach Google. Z tego wpisu dowiesz się, który rodzaj prezentacji jest bardziej odpowiedni dla miejsca, które prezentujesz.


  1. Klasyczny wirtualny spacer

  2. Wirtualny spacer w klasycznymwydaniu funkcjonuje na rynku już od dobrych kilku lat. W początkowej fazie tworzony był często przez programistów, którzy chcieli wejść w świat wirtualnej rzeczywistości. Skutkowało to niejednokrotnie prezentacjami, które skupione były na warstwie technologicznej. W mniejszym stopniu wizualnej. W rezultacie, obraz charakteryzowała niska jakości, a doświadczenia użytkowników były negatywne. Brak jasnych wskazówek jak nawigować po prezentacji oraz słaby poziom zdjęć panoramicznych zniechęcamy do prezentacji obiektów na wirtualnych spacerach.

    Tak było kilka lat temu. Dziś wirtualne wycieczki tworzone są w przeważającej części przez fotografów. Posiadają oni wiedzę, sprzęt i umiejętności. Dzięki temu mogą tworzyć prezentacje wysokiej jakości. Obecnie zaprogramowanie wirtualnej wycieczki jest bardzo proste. Z wykorzystaniem gotowych narzędzi, otrzymujemy profesjonalną i łatwą do wykreowania wizualizację. W efekcie – fotograf może skupić się na tym, na czym zna się na najlepiej. Czyli tworzeniu zdjęć.


    Elementy charakterystyczne klasycznego wirtualnego spaceru:

    • Prezentacja umieszczona jest w pliku,
    • Wirtualna wycieczka możliwa po dowolnym miejscu – komercyjnym i niekomercyjnym,
    • Prezentacja może składać się nawet z jednego zdjęcia panoramicznego,
    • możliwość rozbudowy prezentacji: dodatkowe informacje tekstowe, kody QR, zdjęcia, wideo oraz muzyka,
    • Możliwość stworzenia gry na bazie wirtualnego spaceru,
    • Wiele wersji językowych,
    • Prezentacja może być odtwarzana stacjonarnie. Bez dostępu do Internetu,
    • Prezentacja może być odtwarzana stacjonarnie. Bez dostępu do Internetu,
    • Łatwa dystrybucja wirtualne wycieczki: płyta CD/ DVD, Pendrive, wiadomość e-mail,



  3. Wirtualny spacer Google – Street View Trusted w Mapach Google

  4. Popularna obecnie w Polsce i na całym świecie funkcja Street View (widok ulicy) firmy Google po raz pierwszy wprowadzona została w 2007 roku. Dzięki tej opcji, możemy w łatwy sposób na zdjęciach panoramicznych zwiedzić ulice i drogi na całym świecie. Usługa Street View Trusted w Mapach Google to córka Google Street View. Pozwala pokazać wnętrze firmę. W sposób analogiczny jak w usłudze Street View. W kraju nad Wisłą usługa Street View Trusted w Mapach Google funkcjonuje od maja 2013 roku. Każdego dnia przybywa firm, które prezentują swój lokal na zdjęciach panoramicznych Google.

    Elementy charakterystyczne klasycznego wirtualnego spaceru:

    • Prezentacja umieszczona jest na Mapach Google (na serwerach Google),
    • Wirtualnych spacer w przeważającej części po obiektach komercyjnych,
    • Musisz posiadać wizytówkę Google (Lokalną strony Google+),
    • Sposób nawigacji jak w usłudze Street View,
    • Wirtualny spacer musi być wykonany przez Rekomendowanego Fotografa Google,
    • Minmalna ilość zdjęć panoramicznych: 3,
    • Spełnione standardy Google: zdjęcia panoramiczne wykonane odpowiednim sprzętem, spełniające wymagania jakościowe firmy Google,
    • Transparentność: użytkownik wirtualnego spaceru widzi miejsce, do którego zmierza – nie może „przechodzić”przez ściany i inne obiekty,
    • W standardzie, dodatkowe zdjęcia statyczne prezentujące lokal w ilości min. 10 sztuk.

    Porównianie wirtualnych spacerów

    Wirtualny spacer Google na Facebooku


  5. Klasyczny wirtualny spacer kontra spacer Google. Porównianie wirtualnych spacerów.

  6.  Klasyczny wirtualny spacerWirtualny spacer Google
    Lokalizacja spaceruPlik flash/html5Serwer Google
    Musisz posiadać wizytówkę Google+NieTak
    Wymagane połączenie z InternetemNieTak
    Minimalna ilość zdjęć panoramicznych13
    Możliwość zgrania prezentacji na płytę CD/DVD, pendriveTakNie
    Możliwość retuszu zdjęć panoramicznychTakNie* (na 12.2014)
    Dźwięk, wideo, zdjęcia w prezentacjiTakTak* – konieczność zastosowania dodatkowego oprogramowania – nakładki
    Prezentacja dowolnego miejscaTakNie
    Kto może wykonać prezentacjęDowolna osobaRekomendowany Fotograf Google
    Wersje językoweTakTak* – konieczność zastosowania dodatkowego oprogramowania - nakładki
    Możliwość przesłania prezentacji w wiadomości e-mailTakTak* - możesz przesłać link do prezentacji, np. http://goo.gl/maps/ASZDJhttp://goo.gl/maps/ASZDJ
    Możliwość wstawienia spaceru na stronę wwwTakTak – www.3dtrip.pl/umiescic-wirtualny-spacer-google-street-view-twojej-stronie-www-wideo-poradnik/
    Integracja z Mapami GoogleNieTak
    Integracja z wizytówką Google+NieTak
    Integracja z rozszerzonymi wynikami GoogleNieTak
    Wpływa na pozycjonowanie wizytówki Google+NieTak
    Połączenie spaceru ze Street ViewNieTak* (opcja)


  7. Który spacer wybrać?

    Spacer Google – Street View Trusted w Mapach Google dla:

    • Firm do których przychodzą Klienci,
    • Firm, które pragną zaprezentować swój lokal w nowoczesnej technologii,
    • Firm, które posiadają lub chcą posiadać lokalną wizytówkę Google+.

    Klasyczny wirtualny spacer dla:

    • Obiektów niekomercyjnych,
    • Obiektów o dużej powierzchni,
    • Projektów (np. gier) opartych o zdjęcia panoramiczne,
    • Deweloperów – Promocja sprzedaży mieszkań, domów oraz lokali użytkowych,
    • Prezentacji, które chcemy przekazać na płycie CD/DVD – np. jako materiał marketingowy na targach.



Porównianie wirtualnych spacerów i ich właściwości pomaga odpowiedzieć na pytanie, która prezentacja jest dla mnie właściwa. Rozważ gdzie i do jakiego celu wykorzystasz wirtualnych spacer. Więcej informacji znajdziesz również tutaj.


Seweryn Pietrucha
Połącz przez

Seweryn Pietrucha

Właściciel at 3dtrip
Rekomendowany fotograf Google, entuzjasta rozwiązań interaktywnych, specjalista ds. pozycjonowania lokalnego na Mapach Google
Seweryn Pietrucha
Połącz przez