Dziś porównanie wirtualnych spacerów – klasyczny kontra Google. Kilka przydatnych informacji o podobieństwach i różnicach standardowych wirtualnych spacerów oraz wirtualnych wycieczek Google po Firmie w programie Street View Trusted w Mapach Google. Z tego wpisu dowiesz się, który rodzaj prezentacji jest bardziej odpowiedni dla miejsca, które prezentujesz.
Klasyczny wirtualny spacer
Wirtualny spacer w klasycznym wydaniu funkcjonuje na rynku już od dobrych kilku lat. W początkowej fazie tworzony był często przez programistów, którzy chcieli wejść w świat wirtualnej rzeczywistości. Skutkowało to niejednokrotnie prezentacjami, które skupione były na warstwie technologicznej. W mniejszym stopniu wizualnej. W rezultacie, obraz charakteryzowała niska jakości, a doświadczenia użytkowników były negatywne. Brak jasnych wskazówek jak nawigować po prezentacji oraz słaby poziom zdjęć panoramicznych zniechęcamy do prezentacji obiektów na wirtualnych spacerach.
Tak było kilka lat temu. Dziś wirtualne wycieczki tworzone są w przeważającej części przez fotografów. Posiadają oni wiedzę, sprzęt i umiejętności. Dzięki temu mogą tworzyć prezentacje wysokiej jakości. Obecnie zaprogramowanie wirtualnej wycieczki jest bardzo proste. Z wykorzystaniem gotowych narzędzi, otrzymujemy profesjonalną i łatwą do wykreowania wizualizację. W efekcie – fotograf może skupić się na tym, na czym zna się na najlepiej. Czyli tworzeniu zdjęć.
Elementy charakterystyczne klasycznego wirtualnego spaceru:
- prezentacja umieszczona jest w pliku,
- wirtualna wycieczka po dowolnym miejscu – komercyjnym i niekomercyjnym,
- prezentacja może składać się nawet z jednego zdjęcia panoramicznego,
- możliwość rozbudowy prezentacji: dodatkowe informacje tekstowe, kody QR, zdjęcia, wideo oraz muzyka,
- możliwość stworzenia gry na bazie wirtualnego spaceru,
- wiele wersji językowych,
- prezentacja może być odtwarzana stacjonarnie. Bez dostępu do Internetu,
- łatwa dystrybucja wirtualne wycieczki: płyta CD/ DVD, pendrive, wiadomość e-mail.
Wirtualny spacer Google – Street View Trusted w Mapach Google
Popularna obecnie w Polsce i na całym świecie funkcja Street View (widok ulicy) firmy Google po raz pierwszy wprowadzona została w 2007 roku. Dzięki tej opcji, możemy w łatwy sposób na zdjęciach panoramicznych zwiedzić ulice i drogi na całym świecie. Usługa Street View Trusted w Mapach Google to córka Google Street View. Pozwala pokazać firmę wewnątrz i na zewnątrz w formie spaceru 3d – w sposób analogiczny jak w usłudze Street View. W kraju nad Wisłą usługa Street View Trusted w Mapach Google funkcjonuje od maja 2013 roku. Każdego dnia przybywa firm, które prezentują swój lokal na zdjęciach panoramicznych Google.
Elementy charakterystyczne wirtualnego spaceru w technologii Google:
- prezentacja jest umieszczona w Mapach Google (na serwerach Google),
- wirtualnych spacer w przeważającej części po obiektach komercyjnych,
- musisz posiadać wizytówkę Google,
- sposób nawigacji jest identyczny, jak w usłudze Street View,
- wirtualny spacer jest wykonany przez Rekomendowanego Fotografa Google,
- minimalna liczba zdjęć panoramicznych: 3,
- spełnione standardy Google: zdjęcia panoramiczne wykonane odpowiednim sprzętem, spełniające wymagania jakościowe firmy Google,
- transparentność: użytkownik wirtualnego spaceru widzi miejsce, do którego zmierza – nie może „przechodzić”przez ściany i inne obiekty,
- w standardzie, dodatkowe zdjęcia statyczne prezentujące lokal w liczbie minimum 10 sztuk.
Klasyczny wirtualny spacer kontra spacer Google. Porównanie wirtualnych spacerów.
Klasyczny wirtualny spacer | Wirtualny spacer Google | |
---|---|---|
Lokalizacja spaceru | Plik html5 | Serwer Google |
Konieczność posiadania wizytówki Google | Nie | Tak |
Wymagane połączenie z Internetem | Nie | Tak |
Minimalna liczba zdjęć panoramicznych | 1 | 3 |
Możliwość zgrania prezentacji na płytę CD/DVD, pendrive | Tak | Nie |
Możliwość retuszu zdjęć panoramicznych | Tak | Minimalna |
Dźwięk, wideo, zdjęcia w prezentacji | Tak | Tak* – konieczność zastosowania dodatkowego oprogramowania – nakładki |
Prezentacja dowolnego miejsca | Tak | Nie |
Kto może wykonać prezentację | Dowolna osoba | Rekomendowany Fotograf Google |
Wersje językowe | Tak | Tak* – konieczność zastosowania dodatkowego oprogramowania - nakładki |
Możliwość przesłania prezentacji w wiadomości e-mail | Tak | Tak* - możesz przesłać link do prezentacji, np. https://goo.gl/maps/2DRti1Gqxi52 |
Możliwość wstawienia spaceru na stronę www | Tak | Tak |
Możliwość wstawienia spaceru na Fanpage na Facebooku | Tak | Tak – https://3dtrip.pl/wirtualny-spacer-google-na-facebooku-poradnik/ |
Integracja z Mapami Google | Nie | Tak |
Integracja z wizytówką Google | Nie | Tak |
Integracja z rozszerzonymi wynikami Google | Nie | Tak |
Wpływa na pozycjonowanie wizytówki Google | Nie | Tak |
Połączenie spaceru ze Street View | Nie | Tak* - w wybranych przypadkach |
Który spacer wybrać?
Spacer Google – Street View Trusted w Mapach Google dla:
- firm do których przychodzą Klienci,
- biznesów, które pragną zaprezentować swój lokal w nowoczesnej technologii,
- obiektów, które posiadają lub chcą posiadać wizytówkę w Mapach Google.
Klasyczny wirtualny spacer dla:
- obiektów niekomercyjnych,
- obiektów o dużej powierzchni,
- projektów (np. gier) opartych o zdjęcia panoramiczne,
- deweloperów – promocja sprzedaży mieszkań, domów oraz lokali użytkowych,
- prezentacji, które chcemy przekazać na płycie CD/DVD – np. jako materiał marketingowy na targach.
Porównanie wirtualnych spacerów i ich właściwości pomaga odpowiedzieć na pytanie, która prezentacja jest dla Ciebie najbardziej odpowiednia. Rozważ gdzie i do jakiego celu wykorzystasz wirtualnych spacer. Więcej informacji znajdziesz również w artykule Wirtualny spacer – 7 czynności przed wykonaniem zdjęć panoramicznych.
Otrzymaj bezpłatną wycenę