Wirtualny spacer Street View Trusted – 11 powodów, dlaczego warto wykonać

W 2013 roku Google wprowadziło do Polski możliwość wynajęcia certyfikowanego fotografa Google (lub agencji) w celu wykonania profesjonalnej sesji zdjęciowej po firmie. Wynikiem takiej sesji jest wirtualny spacer Street View Trusted oraz klasyczne zdjęcia wewnątrz i na zewnątrz lokalu. Po skontaktowaniu się z rekomendowanym fotografem Google, wykonuje on serię zdjęć, z których później tworzy wirtualny spacer Google. Następnie podłącza go pod wizytówkę firmy na Mapach Google.

11 powodów, dla których warto wykonać wirtualny spacer Street View Trusted od Google.

1. Znane miejsce

Potencjalni Klienci lubią znać miejsce, do którego się wybierają. Jeśli posiadasz atrakcyjny wizualnie lokal, np. salon SPA lub restaurację, będzie to Twoja karta przetargowa. Co więcej, nawet, jeśli Twój obiekt nie rzuca na kolana, możesz pokazać tylko tą część budynku, która jest atrakcyjna.

wirtualne spacery łódź

Patrząc na wirtualny spacer Street View Trusted z psychologicznego punktu widzenia, Klienci lubią wracać do miejsc, które znają. Zarówno realnie jak i na ekranie. Zarówno spacer w technologii Google, jak i klasyczna wirtualna wycieczka, daje taką przewagę. Ludzki mózg lubi to, co znane i oswojone. Niechętnie lubi natomiast wystawiać się na zmiany. Traktuje je z reguły, jako zagrożenie dla strefy komfortu. Przykładowo. Jeśli widziałeś już restaurację Italiano w internecie, przespacerowałeś się po jej wnętrzach, poczytałeś opinie oraz sprawdziłeś dane kontaktowe to prawdopodobieństwo, że wybierzesz właśnie ją, a nie inną anonimową, wzrasta.

 

Wirtualny spacer Street View Trusted na komputerze typu desktop

2. Wyróżnienie na smartfonie

Użytkowników smartfonów przybywa każdego dnia. Będąc w podróży lub „na mieście” wyszukują lokalne firmy. Najczęściej są to usługi pierwszej potrzeby 🙂 Restauracja, kawiarnia, serwis opon. Miniatura „zobacz wnętrze” znacząco wyróżnia firmę na urządzeniach typu smartfon (grafika poniżej). Jest ona nawet bardziej widoczna niż na standardowym komputerze (desktopie). Dzięki miniaturze „zobacz wnętrze” prowadzącej do zdjęć panoramicznych Google dotrzesz do szerszego audytorium potencjalnych Klientów.

Wirtualny spacer Street View Trusted na smartfonie

3. 10 klasycznych zdjęć POI wysokiej jakości

Podczas każdej sesji zdjęciowej do wycieczki 360, fotograf wykonuje min. 10 statycznych fotografii Twojego lokalu (tzw. fotografie POI – Point of Interest). Na zdjęciach znajdują się m.in. wejście do firmy, logotyp, godziny otwarcia, metody płatności kartą – naklejka, pomieszczenia wewnątrz lokalu oraz inne części obiektu wskazane przez właściciela.

Wirtualne spacery zdjęcia statyczne

4. Zdjęcia POI na własność

Wszystkie zdjęcia POI należą do Ciebie. Możesz je wykorzystać w dowolny sposób. Np. Jako materiały do postów na Facebooku, reklamy zewnętrznej, ulotek, folderów itd.

5. Oszczędność czasu

Statyczne zdjęcia POI oraz wirtualny spacer Street View wykonuje profesjonalny fotograf. Po pierwsze oszczędza to Twój czas. Ktoś robi zdjęcia za Ciebie 🙂 Ty możesz natomiast skupić się wówczas na jak najlepszym przygotowaniu obiektu do fotografii. Po drugie, wykonanie dobrego zdjęcia reklamowego wymaga sprzętu, doświadczenia oraz nierzadko zrobienia wielu fotografii, z których wybrana zostaje ta jedna. Co więcej, zdjęcia oprócz selekcji, przechodzą obróbkę graficzną, czyli retusz. On również wymaga czasu i umiejętności. Zdjęcia POI mają dwie zalety: dostarczają profesjonalny materiał fotograficzny Twojego lokalu oraz oszczędzają czas. Twój czas.

6. Wirtualny wycieczka od Google w wynikach wyszukiwania – Knowledge Graph

Wiecznie żywa zasada marketingu mówi: wyróżnij się, albo zgiń. Miniatura „zobacz wnętrze” (grafika poniżej) zintegrowana jest z innymi informacjami z Twojej wizytówki po prawej stronie ekranu w tzw. grafie wiedzy (Knowledge Graph). Zdjęcie „zobacz wnętrze” prowadzi bezpośrednio do prezentacji 360 Twojego lokalu. Zachęca tym samym do większej ilości kliknięć w Twoją firmę. Więcej kliknięć równa się więcej potencjalnych Klientów.

Wirtualny spacer Google w knowledge graph

7. Wirtualny spacer Street View Trusted na Twojej stronie www

Wędrówka panoramiczna Google po firmie znajduje się nie tylko na Twojej wizytówce. Możesz go także umieścić na Twojej stronie internetowej grafika poniżej). Zamieszczenie spaceru na stronie www jest proste. Jeśli posiadasz stronę opartą o system CMS, np. WordPress, zajmie Ci to nie więcej niż 3 do 5 minut. Więcej o generowaniu kodu do Street View pod tym linkiem.

Wirtualny spacer Busienss View Google wstawiony na stronę interentową

8. Wirtualna wycieczka na fanpagu firmy na Facebooku

Strona internetowa to nie jedyne miejsce gdzie użytkownicy Internetu poszukują informacji o Twojej działalności. Ponadto, są też takie rodzaje biznesu, jak np. kawiarnia, które strony www nie posiadają w ogóle. Ich komunikacja z Klientami i światem odbywa się głównie przez Facebooka. Wirtualny spacer Street View Trusted po Twojej Firmie możesz zatem (a nawet powinieneś) zamieścić również na Facebooku. Skorzystaj z tego poradnika, aby wstawić spacer na fanpage Twojej Firmy.

Wirtualny spacer Street View umieszczony na Faceooku.

9. Spacer 360 na ulotce(?!)

Kody QR pozwalają na błyskawiczne przekierowanie na stronę internetową (więcej o kodach QR tutaj). Mogą również zawierać wizytówkę vCard czy link do adresu e-mail. Dlaczego zatem nie wykorzystać by kodu QR do pokazaniu światu wycieczki Street View Trusted po Twoim lokalu? Po połączeniu kodu QR z wirtualną wycieczką możesz umieścić go na przykład na:

  • ulotce,
  • banerze,
  • drzwiach do Twojego lokalu,
  • ogłoszeniu w gazecie,
  • samochodzie – np. na klapie bagażnika,
  • wizytówce,
  • identyfikatorze,
  • folderze reklamowym.

Ulotka z kodem QR prowadzącym do spaceru Google

Wirtualny spacer Street View dostępny w świecie pozakomputerowym to dobry pomysł na wykorzystanie prezentacji na szerszym polu. Dzięki temu dotrzesz do kolejnych klientów.

10. Wybrany widok wirtualnego spaceru – link

Podobnie jak w usłudze Google Street View, tak i wirtualny spacer Street View Trusted po firmie, pozwala udostępnić innym osobom link do wybranego fragmentu wirtualnego spaceru. Przykładowo, jeśli jesteś właścicielem sali bankietowej, możesz przesłać Twojemu Klientowi link (e-mailem) do wirtualnego spaceru, który rozpoczyna się od widoku stołów. Jedyne, co należy zrobić to ustawić się w pożądanym miejscu i wygenerować link (tutaj jak to zrobić).

Link do wirtualnego spaceru Google: http://goo.gl/maps/8PQp0

 

11. Rozwój Street View Trusted przez Google

W panelu administracyjnym lokalnej strony Google+ pojawiła się opcja stworzenia wirtualnego spaceru Google. Doświadczenie pokazuje, że Google rozwija usługi lokalne w coraz większym stopniu. Być może usługa Street View w Mapach Google już niedługo będzie rozwijana jeszcze bardziej. Wówczas, np. będzie połączona z innymi usługami Google – Zakupy Google, Google Adwords.

Wirtualny spacer Street View na lokalnej stronie Google Plus

Powód 11,5*. Pomoc Rekomendowanego Fotografa Google

Wirtualne spacery pomoc

Certyfikowany fotograf w wielu przypadkach posiada wiedzę z zakresu innych usług niż tylko wirtualny spacer Street View Trusted firmy Google. Często może pomóc w zagadnieniach związanych z marketingiem internetowym. Z pewnością będzie w stanie odpowiedzieć na pytania związane z lokalną wizytówką Google Twojej firmy. Warto z tej pomocy skorzystać.

Zobacz realizacje wirtualnych spacerów

Click to rate this post!
[Total: 5 Average: 5]
,
Call Now Button