II. Prezentacja firmy, obiektu, produktu i usługi w formie wirtualnej wycieczki
Klienci od dobrych kilku lat wybierają internet, jako pierwsze i główne źródło pozyskiwania informacji. Zarówno na temat produktów, usług, jak i samych firm. Czas pandemii wzmocnił takie zachowania, a w wielu branżach nadał im wręcz niespotykanej dotąd prędkości (np. zakupy spożywcze online z dostawą do domu). Prezentując firmę, jej produkty i usługi przy pomocy spaceru 3d zwiększysz procent konwersji, czyli prawdopodobieństwo osiągnięcia celu. Jest nim najczęściej:
- zakup produktu,
- zamówienie usługi,
- nawiązanie połączenia telefonicznego,
- wysłanie zapytania przez e-mail,
- kontakt przez sms,
- przygotowanie bezpłatnej wyceny,
- umówienie wizyty,
- przejście na stronę internetową.
Poniżej znajdziesz pomysły na realizację powyższych działań.
21. Najlepsze dla klienta
Przygotuj wirtualny spacer po miejscach i pomieszczeniach w Twoim salonie/showroomie w którym zaprezentujesz najchętniej oglądane oraz poszukiwane produkty.
Jeśli na przykład prowadzisz salon mebli tapicerowanych wyeksponuj najlepiej sprzedające się sofy, łóżka oraz fotele. Zadbaj o dobre oświetlenie produktów oraz ich ustawienie.
22. Usługi w działaniu
Stwórz trójwymiarową wycieczkę podczas wykonywania usługi przez Twoją firmę dla klienta. Na przykład jeśli zajmujesz się dociepleniami dachów metodą natryskową, zaprezentuj cały proces realizacji usługi w formie 3 prostych kroków:
Krok 1: Przygotowanie pomieszczenia.
Krok 2: Nałożenie pianki metodą natryskową.
Krok 3: Finalna obróbka.
Spacer 3d prezentujący każdą z powyższych faz możesz umieścić na stronie internetowej oraz wykorzystywać podczas spotkań z nowymi klientami.
23. Miejskie i gminne obszary (inwestycyjne)

Dotrzyj do inwestorów w nowoczesny i szybki sposób wysyłając im link do spaceru 360 po obszarach przeznaczonych na sprzedaż lub dzierżawę.
Jeśli z kolei zależy Ci na przedstawieniu regionu w atrakcyjny sposób, umieść na stronie internetowej swojego urzędu miasta, gminy lub lokalnej grupy działania wirtualny spacer po najważniejszych i największych atrakcjach okolicy (parki, centrum kultury, tereny rekreacyjne, obiekty sportowe, zrewitalizowane części miasta).
Na koniec opublikuj prezentację w swoich kanałach społecznościowych (Facebook, Instagram) i wykorzystaj ją podczas spotkań z mieszkańcami na żywo (targi, festyny, zgromadzenia).
24. Wirtualne szkolenie z realnych działań
Przygotuj szkolenie (np. BHP lub z zasad ewakuacji) w formie wirtualnej wycieczki dzięki której szybciej i bardziej efektywnie nauczysz użytkowników budynku zasad i dobrych praktyk. Jako szkoleniowiec wysyłając prezentację drogą elektroniczną, oszczędzasz czas potrzebny na przekazanie i zweryfikowanie wiedzy.
25. Impreza targowa, jakiej nie widział nikt
Zaprezentuj imprezę targową na spacerze 3d, pokazując wystawców oraz aktywności towarzyszące (np. wykłady).
Dodatkowo, wykonując zdjęcia panoramiczne z wysokiego statywu przeniesiesz targi na wyższy poziom. Zobacz przykład takiego spaceru – targi flotowe Fleet Market 2018.
26. Interaktywne targi na miarę XXI
Przy pomocy punktów interaktywnych (tzw. hotspotów) naniesionych na każde ze stoisk przekierujesz użytkownika prezentacji np. na stronę internetową wystawcy. Co więcej, hotspoty możesz również wykorzystać do wyświetlenia filmu, opisu, zdjęć oraz dokumentów PDF.
27. Wnętrze pojazdu oraz maszyn w 3d

Zaprezentuj nowy model samochodu lub maszyny (np. koparka, ciągnik, kombajn) na fotografiach 360. Dołącz punkty multimedialne przedstawiające działanie poszczególnych elementów wnętrza bądź kabiny operatora. Np. po kliknięciu w ikonę umieszczoną na nawigacji, użytkownik zobaczy film przedstawiający nowe funkcje i rozwiązania technologiczne).
28. Prezentacja miejsc o wrażliwym otoczeniu
Są takie miejsca, jak np. oddział położniczy, laboratorium, czy zabytkowe obiekty, w których im bardziej ograniczymy ruch osób postronnych, tym lepiej. Zmniejszymy w ten sposób ryzyko przedostania się do obiektu bakterii i wirusów. Redukujemy również zagrożenia związane np. z nadszarpniętą zębem czasu konstrukcją budynku, mogącą wyrządzić krzywdę zwiedzającym.
Stwórz wirtualny spacer, który zniweluje powyższe problemy pozwalając jednocześnie na zobaczenie miejsca w trzech wymiarach.
29. Modelowe pomieszczenia i wyposażenia pojazdów
Dom pokazowy, wariant specjalistycznej zabudowy pojazdu czy na przykład model kampera z najwyższym pakietem wyposażenia – wszystkie te opcje z oferty firmy z powodzeniem zaprezentujesz w 3d. Wykorzystaj je podczas rozmów handlowych i korespondencji elektronicznej z klientami oraz umieszczając na stronie www i Facebooku.
30. Wyjście z labiryntu
Skomplikowane dojście do firmowego lokalu lub budynku? Stwórz wirtualną wycieczkę w której pokażesz, jak do Ciebie trafić. Następnie opublikuj prezentację na swojej wizytówce Google, witrynie oraz stronie firmowej na Facebooku. Jednym słowem wszędzie tam, gdzie zaglądają Twoi klienci.
31. Inwentaryzacja
Skutecznie zaplanuj działania inwentaryzacyjne korzystając z widoków 360 stopni. Pracując zdalnie z innymi członkami zespołu, udostępnij ekran Twojego komputera z wirtualnym spacerem, by na bieżąco omówić poszczególne elementy infrastruktury z wszystkimi osobami zaangażowanymi w projekt.
32. Metamorfoza nieruchomości

Było brzydko, a jest pięknie! Wykonaj zdjęcia panoramiczne nie tylko po zakończeniu prac remontowych, ale również przed ich rozpoczęciem. Na koniec stwórz wycieczkę 360 zawierającą oba te widoki i dodaj przycisk przełączający typu „przed/po”.
33. Czysty efekt
Jeśli prowadzisz firmę sprzątającą, pokaż oszałamiający efekt Twojej pracy w formie spaceru 3d zawierającego obydwa widoki obok siebie. Po lewej stronie ekranu umieść pomieszczenie przed, a po prawej po działaniach porządkowych. Obydwa okna są ze sobą zsynchronizowane, co oznacza, że przesuwając “wzrok” w prawej części widoku, będzie on również obracał się po lewej stronie.
34. Miejsce targowe z goglami VR
Uatrakcyjnij swoje stoisko podczas imprezy targowej przenosząc odwiedzających do Twojego świata. Jak? Poprzez wirtualny spacer wyświetlony na goglach VR. Możesz w ten unikatowy sposób pokazać showroom, biuro, wnętrze pojazdu/kabiny lub np. atmosferę, jaka panuje w Twojej firmie (istotne podczas targów pracy).
35. Portfolio pełne niezwykłych wydarzeń
Jeśli prowadzisz firmę eventową zaprezentuj swoje portfolio w formie spaceru po zorganizowanych przez Ciebie imprezach. Przedstaw każdy rodzaj wydarzenia z oferty. Na przykład: impreza firmowa, koncert, prezentacja nowego produktu, otwarcie salonu, czy ukończenie inwestycji.
Zadbaj o to, by w prezentacji każdy z powyższych typów wydarzenia posiadał oddzielną zakładkę (podobnie, jak na stronie internetowej). Dzięki temu w szybki i czytelny sposób ułatwisz użytkownikom wycieczki zwiedzanie interesujących ich typów imprez.
36. Stoisko targowe z telewizorem lub telebimem
Wyświetl spacer panoramiczny na dużym telewizorze lub telebimie na stoisku targowym. Ustaw prezentację w tryb automatyczny (zobacz pomysł nr 14) lub w formie zapętlonego nagrania wideo.
37. Premiera tylko dla Ciebie

Prezentujesz nowy model samochodu/ciągnika siodłowego/kombajnu w kraju? Stwórz spacer 360 po jego wnętrzu i wyślij go razem z okularami VR do klientów. Niech premiera nastąpi u każdego z nich w atrakcyjny i nietuzinkowy sposób. Nie tylko doświadczą wirtualnej rzeczywistości (czasami po raz pierwszy raz w życiu), ale również będą bardziej zainteresowani zapoznaniem się i „odkryciem” nowego dzieła Twojej marki.
Jeśli chodzi o technologię okularów VR masz do dyspozycji dwa rozwiązania:
- okulary z wbudowanym urządzeniem do wyświetlania wirtualnej wycieczki,
- zestaw VR w którym klient umieszcza swój smartfon (na nim przegląda prezentację). Ten wariant umożliwia przygotowania dedykowanej grafiki na okulary 3d, dzięki czemu możesz je w pełni dostosować, by były w 100% spójne z innymi kreacjami graficznymi marki oraz produktu.
38. 4 pory roku
Jako klienci, lubimy widzieć perspektywę i szeroki wachlarz możliwości. Przygotuj zatem spacer 3d prezentujący Twój obiekt o różnych porach roku. Każdy krok to zdjęcie sferyczne wykonane w innym okresie.
Jeśli na przykład prowadzisz ośrodek wypoczynkowy, pokaż go latem w ogólnym ujęciu z góry oraz z dołu (recepcja, wejście, parking). Śnieżne atrakcje (jak kulig, czy zjazdy na nartach) promuj w zimowej aurze. Nastrojowe ogniska z gitarowym akompaniamentem sprawdzą się w jesiennej atmosferze, podczas gdy wiosną z powodzeniem pokażesz z upragnieniem oczekiwany po zimie aktywny wypoczynek (rower, wycieczki piesze, nordic walking).
Jak nazwać taką prezentację? Okrągły rok atrakcji w… (tutaj wstaw swoją nazwę obiektu) 🙂
39. Oferta na 360 stopni
A gdyby tak połączyć klasyczną ofertę wysyłaną do klienta w formie PDF’a z filmem i spacerem 3d? Wykorzystanie wszystkich trzech formatów w formie wirtualnej wycieczki nie tylko pozwoli Ci przedstawić Twój produkt w bardziej przystępny sposób, ale również będzie pozytywnym wyróżnikiem na tle konkurencji.
Jeśli na przykład sprzedajesz hale magazynowe różnego typu, możesz przedstawić każdy z nich na zdjęciach panoramicznych. Zanim jednak użytkownik prezentacji je zobaczy, wyświetli mu się film na którym… go przywitasz! Na przykład:
Dzień dobry Panie Robercie! Zgodnie z ustaleniami telefonicznymi przesyłam Panu naszą ofertę hal magazynowych w 360 stopniach. Po lewej stronie ekranu znajdzie Pan zakładki kierującego do każdego typu hali oraz opcji dodatkowych. Mój numer telefonu i adres e-mail znajdzie Pan zawsze pod przyciskiem KONTAKT znajdującym się w prawym górnym rogu ekranu.
Zapraszam do wirtualnego zwiedzania naszych hal! (na końcu uśmiech :))
No tak, ale czy to oznacza, że dla każdego nowego klienta będę musiał od nowa tworzyć wirtualny spacer? By umieścić w nim spersonalizowany filmik? Oczywiście, że nie! Wystarczy, że przy pomocy swojego smartfona nagrasz wideo powitanie, a następnie zamienisz plik filmu w spacerze. I gotowe! Możesz śmiało wysłać klientowi link do całej prezentacji i zrobić efekt WOW. Po którym zadzwoni do Ciebie i kupi Twój produkt.
40. Geologiczne efekty z lotu ptaka
Jeśli jesteś geologiem i zależy Ci na przedstawieniu wyników badań podłoża gruntowego w przystępny sposób, wykonaj zdjęcie panoramiczne z drona, a następnie nanieś w widoku 3d interaktywne warstwy. Ważne, by zawierały one oznaczenia kolorystyczne, które szybko pozwolą zorientować się w jakości zbadanych gruntów. Np. czerwony oznacza podłoże niestabilne, czarny – grunt ekstremalnie niestabilny (podziemne wysypisko śmieci), zielony – dobre warunki gruntowe do zabudowy itd.
Opcjonalnie, nanieś także wyniki w formie konkretnych wartości liczbowych. Oznacza to, że użytkownik wirtualnego spaceru klikając w punkt odwiertu (oznaczony np. dodatkową ikoną), zobaczy dokument z wynikami warunków geologicznych lub ekspertyzę geotechniczną.
Sprawdź kolejną część: 101 pomysłów na wirtualny spacer cz.3