41. Wirtualny przewodnik turystyczny
Jeśli jesteś przewodnikiem turystycznym, stwórz spacer po miejscach o których na co dzień oprowadzasz turystów. Sprzedawaj go, jako dodatkowy produkt w swojej ofercie. Przygotuj kilka wersji językowych, aby dotrzeć do szerszego grona klientów zagranicznych.
42. Muzeum z wirtualnym przewodnikiem
Poprowadź zwiedzających przez muzeum wykorzystując do tego wirtualną wycieczkę. Pozwól im odkrywać poszczególne eksponaty – klikając w punkt interaktywny dowiedzą się więcej o jego historii:
- przeczytają opisy poszerzające wiedzę,
- obejrzą filmy (np. z prac konserwacyjnych),
- zobaczą galerię zdjęć.
Dodatkowo, możesz umieścić w prezentacji przycisk przekierowujący do zbiórki pieniędzy, co pozwoli Ci wzmocnić budżet od darczyńców.
43. Wartość produktu/usługi dobrze pokazana
Wszystkie poradniki i szkolenia na temat tworzenia oferty dla klienta, jak mantrę powtarzają jeden wyraz. Wartość. Pokaż, jaką wartość Twój produkt lub usługa daje klientowi, a nie skupiaj się na wyliczeniu ich parametrów. Na przykład zamiast powiedzieć – samochód ma klimatyzację typu climatronic – powiedz – dzięki temu, że samochód jest wyposażony w klimatyzację typu climatronic, mogą się Państwo cieszyć stałą i optymalną temperaturą w środku, bez konieczności częstej i ręcznej regulacji pokrętłami, co pozwoli Państwu na poruszanie się pojazdem w komfortowych i odprężających warunkach.
Lepiej, prawda?
Jeśli na przykład tworzysz wyjątkowe meble na zamówienie, montujesz instalacje fotowoltaiczne lub dostarczasz usługę – również powinieneś wykorzystać dźwignię w postaci pokazania wartości. Stwórz wirtualny spacer z filmami i grafikami prezentującymi proces realizacji Twojej usługi lub tworzenia produktu. Opisz wszystkie istotne elementy, pokazując jaką wartość stanowią dla klienta. Następnie wykorzystaj prezentację w korespondencji elektronicznej z klientami oraz umieść ją:
- na stronie www,
- w kanałach społecznościowych (np. na Facebooku),
- w serwisie YouTube.
44. Strefa biznesu z nową perspektywą
Stwórz spacer 3d zawierający zdjęcia panoramiczne z drona, który przedstawia strefę ekonomiczną lub park przemysłowy. Do budynku lub terenu danego przedsiębiorstwa przypnij punkty interaktywne. Dzięki nim przeniesiesz użytkownika wycieczki do strony internetowej wybranego biznesu lub na przykład wyświetlisz jego wizytówkę zawierającą:
- nazwę firmy,
- adres,
- zdjęcie,
- profil działalności,
- wyszczególnione główne grupy produktów oraz usługi.
Co więcej, możesz wdrożyć do wycieczki rozwiązania nakierowane na tzw. konwersję do celu. O co chodzi? Określasz (podobnie, jak w przypadku strony internetowej), że Twoim prymarnym celem jest pozyskanie jak największej liczby zapytań od potencjalnych klientów. Wdrażasz zatem do spaceru 360 mechanizmy zwiększające prawdopodobieństwo kontaktu. Przykładowe rozwiązania to:
- przycisk „szybki kontakt” na wizytówce firmy,
- zdjęcie osoby kontaktowej z bezpośrednim numerem kontaktowym,
- tzw. call-back – specjalny element (wtyczka) strony internetowej, w tym przypadku wirtualnego spaceru, który pozwala użytkownikowi wprowadzić swój numer telefonu i połączyć się z firmą w ciągu kilkudziesięciu sekund (reprezentant firmy oddzwania na numer podany przez potencjalnego klienta),
- formularz kontaktowy,
- konfigurator produktu,
- rezerwacja terminu spotkania.
45. Centrum doświadczeń VR
Dni otwarte, impreza targowa, czy na przykład prezentacja nowego produktu lub usługi – każde z tych wydarzeń to okazja, by dostarczyć uczestnikom niespotykanych wrażeń. Jak to osiągnąć? Stwórz wycieczkę 3d po:
– fabryce w której produkowany jest model maszyny/urządzenia i którego dotyczy premiera,
– miejscach pokazujących sposób uprawy i proces produkcji żywności, jeśli Twoja impreza to otwarcie nowej restauracji, fabryki, czy na przykład pokaz podczas na targach żywności. Technologię VR wykorzystał w ten sposób m.in. McDonalds’s w 2015 roku organizując road show po kilkudziesięciu miastach Polski . W specjalnie przygotowanej, mobilnej przyczepie zwiedzający mogli zobaczyć proces produkcji żywności. W jednej z nich przenosili się do świata wirtualnej rzeczywistości, zakładając gogle ze spacerem 3d.
46. Nowoczesna promocja regionu

Jak przyciągnąć uwagę i portfele turystów? W pierwszej kolejności należy się czymś wyróżnić. Ciekawych miejsc nie brakuje w naszym kraju, jednak wyzwaniem jest najczęściej ich skuteczna promocja.
Przygotuj wirtualny spacer po interesujących i przydatnych dla turystów miejscach. Pokaż niepodważalne walory i atrakcje Twojej okolicy. Przedstaw najciekawsze miejsca nie tylko z dołu, ale również z powietrza. Dodatkowo “opisz” ich zalety przy pomocy filmów, zdjęć oraz tekstów.
Dla ułatwienia, stwórz specjalne zakładki w spacerze 360 ułatwiające odkrycie regionu. Na przykład:
- baza gastronomiczna,
- aktywny wypoczynek,
- zabytkowe obiekty,
- perły regionu.
Czy odwiedzają Cię również turyści z zagranicy? Jeśli tak, pamiętaj by wirtualna wycieczka posiadała dodatkowe wersje językowe. Minimum język angielski. W przypadku miejsc często odwiedzanych przez naszych zachodnich sąsiadów, przetłumacz treści w prezentacji także na język niemiecki.
Jak sprawić, aby zasięg wirtualnej promocji był w Internecie jeszcze większy? Wykorzystaj w tym celu serwis YouTube. Nagraj spacer 3d w formie filmu i opublikuj go na YouTube’ie nadając mu odpowiedni tytuł i uzupełniając opis oraz tagi. Możesz zatytułować wideo, jako listę. Na przykład: 10 najciekawszych miejsc do zobaczenia w świętokrzyskim. Naturalnie warto również, byś przygotował inne wersje językowe filmów i odpowiednio je opisał – Ten must-see places in southern Poland. Dzięki takim działaniom szybciej dotrzesz do nowych turystów poszukujących miejsc do eksploracji.
III. E-commerce – platforma zakupowa wbudowana w wirtualny spacer
Klienci kupują w Internecie więcej i częściej. Potwierdzają to coroczne statystyki rynku e-commerce, który rośnie nieprzerwanie od wielu lat. Co więcej, polski rynek internetowej sprzedaży jest najbardziej dynamicznym w całej Europie! Każdy natomiast, kto prowadzi na nim swój biznes, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że w Internecie to „zdjęcia sprzedają”.
Łącząc możliwości spacerów wirtualnych z funkcjami znanymi z e-commerce otrzymujesz skuteczną platformę zakupową. Oto kilka inspiracji do jej budowy.
47. Showroom 3d z aktywnymi produktami
Pokaż showroom na zdjęciach sferycznych i przypnij do widocznych produktów punkty interaktywne. Po kliknięciu w hotspot użytkownik zostanie bezpośrednio przeniesiony do strony lub sklepu internetowego z konkretnym produktem.
Na przykład jeśli prowadzisz sklep z meblami lub wyposażeniem wnętrz możesz umieścić na sofie lub lampie, widocznej w spacerze 360, migającą ikonę. Po najechaniu na nią myszką, klient zobaczy podpowiedź „zobacz w sklepie” lub „sprawdź cenę”. Kliknięcie spowoduje otwarcie nowej zakładki w przeglądarce i wyświetlenie karty produktu. Dalej zainteresowany przeglądana opis i parametry techniczne lub… od razu dokonuje zakupu, umieszczając produkt w koszyku.
Pamiętaj, by każde wybranie hotspotu otwierało stronę internetową w nowym widoku (nowa karta), zamiast przeładowywać zakładkę z wirtualnym spacerem. Dzięki temu Twój klient ma możliwość powrotu do wirtualnej prezentacji i wrzucenia kolejnych produktów do koszyka zakupowego.
48. Salon podwójnie wirtualny z e-commerce
Stwórz wirtualny salon na bazie renderów sferycznych. Wykorzystaj istniejący model 3d obiektu i produktów lub stwórz nowe modele. Następnie wyrenderuj z nich widoki 360, które umieścisz w wycieczce 360. Na koniec połącz ze sobą wszystkie miejsca, a na widoczne produkty nałóż punkty interaktywne. Użytkownik klikając na hotspocie zamieszczonym na produkcie, który go zainteresował, zobaczy następnie jego kartę produktu. Czyli wszystkie informacje, które już posiadasz w swoim sklepie internetowym. W tym ta najważniejsza – przycisk “Dodaj do koszyka”.
Wykorzystanie renderów sferycznych zamiast zdjęć, daje Ci dodatkowe korzyści:
- możesz szybciej wymienić otoczenie (np. przeprojektować wirtualnie wystrój salonu),
- sprawniej podmienisz produkty (np. umieścisz nowe wersje asortymentu, usuwając te nieaktualne),
- łatwiej “skompletujesz” kilka wersji wyposażenia/kolorystycznych tego samego modelu,
- zaoszczędzisz pieniądze na przesyłkach – sprowadzeniu brakujących modeli do Twojego sklepu,
- zaoszczędzisz czas pracowników, którzy musieliby przygotować cały obiekt do zdjęć, rozpakować i zmontować produkty.
49. Narzędzie sprzedaży dla handlowców
Przygotuj wirtualny spacer dla handlowców, jako narzędzie sprzedażowe – pokaż sprzęty i ich możliwości w hotspotach (np. załaduj stronę www ze specyfikacją lub filmem ukazującym produkt).
Zobacz wirtualny spacer po ciągniku z hotspotami prezentującymi możliwości maszyny
50. Zrealizowane projekty firmy w 360 stopniach

Produkujesz okna, meble, domy w stylu holenderskim lub świadczysz usługi projektowania i wyposażania wnętrz komercyjnych? Te i inne projekty możesz zaprezentować w atrakcyjny sposób w formie interaktywnego spaceru 3d.
Stwórz wirtualną wycieczkę po realizacjach Twojej firmy. Wybierz projekty, które reprezentują różne usługi lub produkty. Jeśli na przykład zajmujesz się produkcją mebli na wymiar, stwórz wirtualny spacer po:
- kuchniach w stylu modernistycznym, klasyczny i np. angielskim,
- pomieszczeniach z meblami salonowymi,
- gabinetach z meblami biurowymi.
Dodatkowo, wykorzystaj punkty interaktywne. Dzięki nim pokażesz zastosowane materiały i technologie. Możesz na przykład nagrać krótkie klipy wideo prezentujące ciche zamykanie szafek i szuflad w produkowanych przez Ciebie meblach. Przygotowane filmy umieścić w spacerze w formie hotspotów. W praktyce oznacza to, że użytkownik korzystający ze spaceru 360 kliknie na ikonę kamery umieszczoną na wybranym meblu i zobaczy bezszelestny sposób na automatyczne domykanie drzwi mebli oraz szuflad.
51. Spacer po sklepie/showroomie jako platforma zakupowa
Covid-19 dużo zmienił. Między innymi nasze nawyki zakupowe. Częściej korzystamy z Internetu do robienia zakupów. Zarówno tych małych, jak i bardziej zaawansowanych pod kątem budżetu. Dlaczego zatem nie miałbyś wykorzystać nowych możliwości?
Stwórz wirtualną prezentację po Twoim sklepie lub showroomie i… sprzedawaj! Oznacz wybrane lub wszystkie produkty widoczne w spacerze 3d przy pomocy hotspotów, a następnie włącz możliwość dodawania ich do koszyka. Lub wyświetl kartę produktu/podstronę produktu (pochodzącą z Twojego sklepu online lub strony www) – tak, by klient mógł go zakupić lub zebrać więcej informacji.
Tak przygotowany spacer zwiększy prawdopodobieństwo sprzedaży tego, co oferujesz. Wykorzystanie elementów e-commerce zwiększy poziom konwersji, co w rezultacie przełoży się na zwiększenie poziomu sprzedaży.
52. Moduł e-commerce i konfigurator
Sprzedajesz produkty w różnych wariantach wyposażenia? I koloru? I rozmiaru? A możesz w ofercie posiadasz także różne materiały z których klient może „zbudować” produkt?
Przygotuj wycieczkę 3d, która umożliwi klientowi skonfigurowanie we własnym zakresie wymarzonego produktu. Jako bazę, wykorzystaj rendery sferyczne by dowolnie kontrolować kolory, kształty i rozmiary.
Jeśli chcesz podnieść sprzedaż w jeszcze większym stopniu dzięki tak opracowanej wycieczce, dodaj przycisk:
- szybkiego kontaktu z przedstawicielem handlowym,
- wysłania zamówienia z indywidualnie dobranymi parametrami produktu.
IV. Przedstawienie nieruchomości na panoramie 3d
Najczęściej wykorzystywanym zastosowaniem wirtualnych wycieczek jest prezentacja nieruchomości. Możliwość rozejrzenia się w 360 stopniach po mieszkaniu, domu, apartamencie, czy działce jest niewątpliwą przewagą nad zwykłymi, płaskimi zdjęciami. Atrakcyjna i profesjonalnie przygotowana w trzech wymiarach wycieczka udziela odpowiedzi na większość pytań, które zadaje sobie klient. W efekcie, kontakt z jego strony oszczędza czas sprzedającemu i sprowadza się do kwestii formalnych (podpisania umowy).
Poniżej kilka sposobów na prezentację nieruchomości w 3d.
53. Nieruchomość na sprzedaż i wynajem

Przedstaw dom, mieszkanie oraz dowolną nieruchomość na sprzedaż i wynajem w 360 stopniach. Wybierz porę dnia w której obiekt prezentuje się najkorzystniej. Wnętrza dopracuj w ramach zasad home stagingu, by zachęcić klienta do nawiązania kontaktu z Tobą. Wykonaj zdjęcia panoramiczne z lotu ptaka, by pokazać nieruchomość z atrakcyjnej perspektywy oraz przedstawić klientowi bliskość kluczowych elementów (np. las, przystanek tramwajowy, szkoła itd.)
54. Podgrzej atmosferę
Budujesz salon sprzedaży, sklep, autostradę, stadion, a może nowe osiedle mieszkaniowe? W każdym z tych scenariuszy możesz z powodzeniem wykorzystać technologię 360 do zaprezentowania postępów z budowy.
Wybierz najciekawsze miejsca w nowo powstającym obiekcie i wykonaj w nich panoramy sferyczne. Następnie wykorzystaj Twoje profile w mediach społecznościowych – Facebook, Linkedin, Instagram, a nawet YouTube. To doskonałe miejsca, by pokazać odbiorcom, na jakim etapie zaawansowania jest projekt.
55. Działka na sprzedaż w 360 stopniach z lotu ptaka
Z góry widać lepiej – w szczególności działki przeznaczone do sprzedaży. Wykonaj zdjęcia panoramiczne z drona i stwórz z nich interaktywny spacer 3d. Przy pomocy kolorów oznacz działki przeznaczone na sprzedaż.
Pamiętaj, by ułatwić zainteresowanemu kontakt z Tobą. Umieść w spacerze dane kontaktowe w widocznym miejscu (numer telefonu, adres) – np. w prawym górnym rogu ekranu.
56. Nieupoważnionym wstęp wzbroniony!
Są miejsca do których dostęp jest ograniczony. Może to być zabytkowy obiekt, który ze względu na swoją wartość historyczną i stan jest dostępny „do zwiedzania” tylko z pewnej odległości. Co więcej, obiekty takie jak maszynownia elektrowni wiatrowej ze względu na swoją specyfikę funkcjonowania „nie przyjmują gości”. I w końcu są też takie przestrzenie, jak oddziały położnicze w których priorytetem jest zachowanie szczególnych środków ostrożności pod kątem czystości (bakterie, wirusy).
W każdym z tych przypadków wirtualny spacer pozwala zaspokoić ciekawość gości poprzez wysokiej jakości prezentację, dokładnie odzwierciedlającą rzeczywistość. Do jej przygotowania wystarczy jednorazowa, kilkunastominutowa wizyta fotografa.
57. Prezentacja inteligentnego domu i jego możliwości na spacerze 3d

Automatyczne wyłączanie świateł, opuszczanie rolet, czy regulacja temperatury na podstawie danych z otoczenia – to tylko wybrane funkcje domów 2.0. Jak zaprezentować wszystkie pozostałe? To proste. Stwórz wirtualny spacer 3d po domu inteligentnym i wykorzystaj moc punktów interaktywnych. Dzięki nim oznaczysz elementy, które ułatwiają życie w nowoczesnych budynkach, wyposażonych w czujniki i sterowniki.
W hotspotach umieść zdjęcia i filmy (z Twojej strony internetowej i kanału YouTube) prezentujące korzyści płynące z posiadania inteligentnych rozwiązań w domu.
Tak przygotowany wirtualny spacer umieść na stronie internetowej i opublikuj do niego link w kanałach społecznościowych. To jednak nie wszystko. Podczas imprezy targowej uruchom go w formie gogli vr. Dzięki temu przeniesiesz potencjalnych klientów do inteligentnego domu… wyposażonego w Twojej urządzenia.
58. Spacer 3d podwójnie wirtualny w VR
Jak w efektowny sposób zaprezentować klientom i inwestorom nieistniejącą inwestycję budowlaną? Jest to prostsze, niż się wydaje. Wystarczy stworzyć wirtualny spacer oparty o panoramy z programu do grafiki 3d (np. SketchUp, 3d max). Fotorealistyczne rendery panoramiczne (zamiast zdjęć panoramicznych wykonanych w istniejącym budynku) pozwolą przenieść odbiorcę do wiarygodnego świata 3d.
Podczas imprezy targowej lub na spotkaniu z klientem/inwestorem uruchom prezentację w formie gogli VR. Dzięki temu dostarczysz niezapomnianych i bardzo realistycznych wrażeń, które spowodują że oglądany obiekt przestanie być tylko wizją, a stanie się atrakcyjną okazją inwestycyjną.
59. Działka inwestycyjna z drona z interaktywnymi obszarami
Widok panoramiczny z wysokości kilkudziesięciu metrów robi wrażenie. Przydaje się także do zaprezentowania gruntów inwestycyjnych. Oznacz w spacerze 3d obszary działki inwestycyjnej przy pomocy punktów interaktywnych. Po kliknięciu w taki punkt lub po najechaniu na niego myszką pojawią się dodatkowe informacje – np. powierzchnia, doprowadzone media, szczegóły dotyczące odrolnienia.
Podobnie, jak w opisanym powyżej pomyśle nr 55, zadbaj o łatwe nawiązanie kontaktu z osobą sprzedającą nieruchomość.
V. Kreatywne wykorzystanie spacerów 360
W internecie każdy zabiega o Twoją uwagę. Dotyczy to także Twojego klienta. Liczba stron i bodźców na które jesteśmy wystawieni serfując po internecie jest ogromna. By się wyróżnić, w portalach takich jak Facebook potrzebujesz czegoś wyjątkowego. Czasami szalonego, a czasami po prostu „innego”… czegoś, czego Twoja społeczność i klienci jeszcze nie widzieli.
Oto 25 pomysłów na spacer 360, który zapada w pamięć i którego chce się udostępnić w kanałach społecznościowych.
60. W stanie nieważkości 🙂
Chcąc zaprezentować zespół firmy/organizacji w nietuzinkowy sposób, wykorzystaj efekt nieważkości oraz umiejętności latania! Jak tego dokonać? To proste. Realizując zdjęcie panoramiczne poproś, by jedna z osób uniosła się w powietrzu (np. podskoczyła) – wtedy zostanie uchwycona przy pomocy fotografii. W rezultacie, na zdjęciu będzie wyglądać, jak gdyby zawisła w powietrzu. Dla wzmocnienia efektu, może założyć pelerynę 🙂
Sprawdź kolejną część: 101 pomysłów na wirtualny spacer cz.4