101 pomysłów na wirtualny spacer cz.5

81. Networking w wirtualnym świecie

Stwórz spacer 360 po wydarzeniu networkingowym i oznacz na nim osoby biorące udział w imprezie. Oglądający będą mogli nie tylko wyświetlić profil każdego z uczestników w mediach społecznościowych, ale również wysłać bezpośrednią wiadomość. Wprost z wirtualnego spaceru. Dzięki takiemu rozwiązaniu wydarzenie będzie trwało jeszcze przez długi czas po jego fizycznym zakończeniu. Co jednak najważniejsze, uczestnicy będą mogli w prosty i szybki sposób nawiązać nowe relacje i znajomości.

82. Sprzedaż wycieczek przez wirtualny spacer

Polska. Wrzesień. Zimno i wieje. Do Twojego biura turystycznego lub na stronę internetową wchodzi para poszukująca wycieczki zagranicznej. Prezentujesz im wirtualny spacer na którym oprócz cypryjskiego błękitu nieba widać basen, hotel i szereg towarzyszących atrakcji. Zachęceni pięknymi obrazami i Twoją ofertą, wykupują najwyższy pakiet 🙂

83. O! Tutaj jestem!

Przygotuj wycieczkę 3d z Twojego wydarzenia (kulturalnego, sportowego, czy biznesowego). Następnie zachęć uczestników, by po utworzeniu zrzutu ekranowego w prezentacji na którym są widoczni, podzielili się nim na Facebooku.

84. Pełna moc adrenaliny!

Pokaż emocje w 360 stopniach. Zaprezentuj osoby w formie wycieczki sferycznej podczas np. jazdy kolejką górską lub sportowym samochodem. To świetny sposób, by przekonać przyszłych klientów do skorzystania z Twojej oferty (parku rozrywki, toru samochodowego itd.).

VI. Employer Branding i spacer 3d

Pozyskać wartościowych ludzi do zespołu/firmy i zatrzymać ich na jak najdłużej – dla wielu biznesów to cel numer jeden. Na temat strategii i narzędzi w employer brandingu napisano już dziesiątki książek i setki artykułów na Linkedinie. Wraz z rozwojem technologii pojawiają się natomiast nowe możliwości w tej dziedzinie.

Na przestrzeni kilku ostatnich lat firmy coraz częściej wykorzystują widoki 3d nie tylko do zaprezentowania swoich przestrzeni biurowych, czy udogodnień przygotowanych dla pracowników. Dzięki technologii wirtualnych spacerów prowadzą także działania rekrutacyjne oraz te z zakresu wewnętrznego budowania marki pracodawcy (internal employer branding). Oto kilka pomysłów.

85. Z myślą o komforcie pracownika

Zdjęcie budki telefonicznej w biurze

Panorama sferyczna biurowej budki telefonicznej przedstawiona w widoku typu „mała planeta”.

Osoby poszukujące pracy lub rozglądające się za jej zmianą biorą pod uwagę szereg czynników. Jednym z nich są udogodnienia. Jeśli posiadasz pokoje relaksu (chillout roomy), pokoje do gier, kuchnie, miejsce na rowery i inne ułatwiające życie pracowników rozwiązania to… pokaż je w 360 stopniach. Stwórz wirtualny spacer z planem i zakładkami (podobnymi do tych na stronach internetowych), dzięki którym przyszły członek Twojego zespołu łatwo dotrze do miejsc rozlokowanych w różnych częściach obiektu.

Następnie spacer umieść w pierwszej kolejności na stronie internetowej w zakładce „Kariera” i na wizytówce w Mapach Google. Naturalnie, warto pochwalić się nim również w mediach społecznościowych. Portalem, który skupia pracowników, kadrę zarządzającą i właścicieli firm jest zdecydowanie Linkedin. I to na nim w pierwszej kolejności warto zaprezentować organizację w formie spaceru 3d.

86. Prezentacja pracowników i przestrzeni firmowych

Zaprezentuj swoją organizację w unikalny sposób. Przygotuj wirtualną wycieczkę, dzięki której „oprowadzisz” po swoim budynku oraz przestrzeni wokół niego. Możesz również wykorzystać punkty interaktywne do przedstawienia zespołu. Po kliknięciu w dedykowaną ikonę przy osobie, wyświetli się jej zdjęcie, stanowisko, informacja od kiedy działa w organizacji oraz np. jej zainteresowania. Innym wariantem punktów interaktywnych w wirtualnym spacerze jest nagrane krótkich filmików na których osoby przedstawią się i opowiedzą o tym, czym się zajmują.

87. Zespół i kultura organizacyjna

Nagraj testymoniale pracowników na wideo i umieść je w spacerze 3d. Poproś osoby, by opowiedziały o tym, co najbardziej lubią w swojej pracy oraz komu poleciłby pracę w Twojej organizacji. Przekaz powinien być autentyczny – tylko wtedy będzie skuteczny. Na koniec opublikuj spacer oraz filmiki zarówno na stronie internetowej, jaki i w mediach społecznościowych.

 

88. Spacer 360 po firmie z lektorem w tle

Głos lektora opowiada o firmie oraz jej działach w zależności od miejsca w którym aktualnie znajduje się odbiorca. Np. „Teraz znajdujemy się w odlewni. To tutaj powstają wszystkie formy produkowane w naszej firmie…”

 

89. Intranet

Wiele osób uważa, że budowanie zaufania, kultury organizacyjnej w firmach i dbanie o pracowników są jednymi z najważniejszych działań, które powinny realizować kadry zarządzające. I że wewnętrzny employer branding jest istotny, ponieważ pomaga w przyciąganiu wartościowych ludzi do firmy.

W niejednej organizacji wewnętrzna komunikacja pomiędzy pracownikami odbywa się w ramach sieci intranet. Często są oni rozproszeni po całym świecie. By przybliżyć ludzi do siebie, przygotuj spacer po działach firmy, prezentujący przestrzenie i zespoły. A następnie umieść go w firmowym intranecie. Ponieważ prezentacja nie będzie dostępna publicznie, można pozwolić sobie na więcej – prezentując siebie oraz swój dział 🙂

 

90. Dodatkowe grafiki

Zdjęcia panoramiczne można edytować na podobnej zasadzie, jak klasyczne fotografie. Oznacza to, że oprócz ich retuszu możesz umieścić na nich także dodatkowe grafiki, które będą wkomponowane w przestrzeń 3d. Jakie na przykład? Możesz zaaranżować scenkę w której jedna osoba intensywnie myśli nad jakimś problemem przy swoim laptopie. Jej kolega stoi natomiast obok i trzyma dużą żarówkę (symbolizującą rozwiązanie dylematu). Grafika żarówki jest umieszczona na etapie postprodukcji. Podpis obok całej scenki – „w naszej firmie wspieramy się nawzajem, budując relacje oparte na zaufaniu i otwartości”.

 

91. Historia firmy w 3d

Panorama 360 w holu firmy DSS Polska

Widok na recepcję w firmie DSS Polska.

Wybierz najbardziej reprezentatywne miejsca w Twojej firmie i wykonaj w nich fotografie sferyczne. Następnie opracuj wirtualny spacer zawierający panoramy z wbudowanymi zdjęciami oraz filmami prezentującymi ważne wydarzenia w rozwoju firmy. Ulokowane fotografie oraz materiały wideo powinny być klikalne – dzięki temu będzie można je powiększyć i/lub wyświetlić na pełnym ekranie.

 

92. Po godzinach, czyli nie samą pracą człowiek żyje

Jeżdżą na rowerze, wspinają się na skałkach czy chociażby oddają się czytaniu – form spędzenia wolnego czasu i realizowania pasji jest naprawdę dużo. Przedstawienie członków zespołu w trakcie realizowania ich sportowych i życiowych zainteresowań pozwala na pokazanie zarówno samych pracowników w interesujący sposób, jak również „ludzkiej strony biznesu”.

Stwórz zatem panoramy 3d podczas czynności dzięki którym dla Twoich koleżanek i kolegów czas staje w miejscu. Ktoś robi na drutach, inna osoba skacze na bungee, a jeszcze inna tworzy użytkowe arcydzieła z drewna. Dodaj do tego jeszcze wypowiedzi osób na wideo i masz receptę na angażujący i nietuzinkowy spacer 360, który przedstawi zespół i wzmocni działania employer brandingowe w Twojej organizacji. 

 

93. Od zera do bohatera

„To tutaj. W tym miejscu założyciel firmy, Pan Jan Kowalski, w 1973 roku rozpoczął produkcję pierwszych urządzeń marki ABC”. Tak może się rozpoczynać opowiadanie o historii firmy w formie wirtualnego spaceru. Widok 360 realnego miejsca w którym firma zapoczątkowała swoją działalność jest o wiele bardziej atrakcyjny dla odbiorcy, niż zwykły tekst w zakładce „O firmie” na stronie internetowej.

Opowiedz o swojej firmie przenosząc się do miejsc, które łączą się z jej historią. Wykorzystaj również nagrania audio, klasyczne zdjęcia, animacje oraz filmy.

 

94. CSR w rzeczywistości wirtualnej

Zaprezentuj działań CSR realizowane w Twojej organizacji w formie wirtualnego spaceru. Zrób zdjęcia panoramiczne w miejscach i podczas wydarzeń w które zaangażowana jest Twoja firma. Dzięki temu stworzysz interaktywne portfolio prowadzonych lub zrealizowanych aktywności w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu.

 

95. W pracy i po pracy

Zaprezentuj członków zespołu na wirtualnym spacerze. Pierwszy widok przedstawia osoby w typowo biurowej aranżacji. Po najechaniu myszką na konkretnego pracownika, osoba jest w stroju lub pozie w której uprawia swoje hobby, bądź spędza wolny czas. Przypisz dodatkowe informacje przybliżające osobę w formie chmurki, która pojawi się nad wybranym bohaterem.

 

96. Anonimowa informacja zwrotna dla pracowników

Budujesz zespół w firmie. Zależy Ci na ludziach. Zależy Ci, by ludziom zależało na Tobie i Twojej firmie. Pracujesz nad rozwojem umiejętności twardych i miękkich Twoich pracowników. Istotna jest dla Ciebie ich świadomość i rozwój. Tworzysz wirtualny spacer po biurze w którym znajdują się pracownicy. Każdy z nich ma przypięty punkt interaktywny, po kliknięciu w który inni pracownicy mogą anonimowo przekazać informację zwrotną. Na przykład:

A. Cenię Anię za to, że…
B. Mocne strony Ani to…
C. Gdy miałem problem z… Ania pomogła mi…

 

97. Prezentacja wzorcowego stanowiska pracy w 3d na szkoleniach

Zrzut ekranowy wirtualnego spaceru Google

Widok na wnętrze firmy OSKP Florczak.

Stwórz wycieczkę 3d przedstawiającą wzorcowe miejsce pracy w zakładzie produkcyjnym. Oznacz i opisz przy pomocy hotspotów wszystkie ważne elementy i działania o których musi wiedzieć pracownik. Następnie wykorzystuj prezentację na szkoleniach dla nowych członków zespołu, jak i podczas prac mających na celu poprawę i optymalizację stanowisk produkcyjnych.

VII. Onboarding oparty o interaktywny spacer 360

Wdrożenie nowej osoby na stanowisku pracy wymaga czasu. Zwłaszcza, jeśli chce się przeprowadzić ten proces na dobrym poziomie. Co więcej, oprócz zadań typowo przypisanych do konkretnego stanowiska, istnieje również szereg aktywności składających się na funkcjonowanie w organizacji. Infrastruktura, dobre praktyki, aktywności społeczne i szereg innych elementów, które powinien poznać nowy członek zespołu.

Wszystko to angażuje cenny czas zarówno wdrażającego, jak i osoby wdrażanej. Nie wspominając już o stresie, związanym z duża ilością informacji do przyswojenia w krótkim czasie i w nowych okolicznościach. Po raz kolejny z pomocą przychodzi technologia interaktywnych prezentacji w 3d. Pozwala umieścić nie tylko zdjęcia panoramiczne, ale również filmy, pliki dźwiękowe, zdjęcia, dokumenty pdf i wiele innych elementów. Poznaj 4 pomysły na onboarding pracowników i spacery 360.

 

98. Witamy na pokładzie!

O onboardingu nowych pracowników można by dużo napisać. Jak robić to dobrze, jak i czego nie robić po stronie firmy. Przede wszystkim jednak pierwszy dzień w pracy to dla dołączającego pracownika dużo nowych informacji. Nawet tych podstawowych. „Tu jest kuchnia. Kubki trzymamy w tej szafce. A tu jest toaleta. Na parking wjeżdża się z tej strony..” itd.

Możesz jednak lepiej przygotować nową koleżanką lub kolegę do poznania firmy na początku jej/jego przygody w Twojej organizacji. Przemyśl istotne elementy, miejsca, udogodnienia i informacje (np. wyjścia ewakuacyjne) z którymi powinien zapoznać się „wchodzący na pokład”. Następnie uwzględnij je wszystkie w spacerze 360, który prześlesz na samym początku kariery nowego pracownika. Dzięki temu nie tylko obniżysz poziom stresu u tej osoby spowodowany całą sytuacją, ale przede wszystkim szybciej i efektywniej wdrożysz ją do firmowego życia.

 

99. Jasny podział stanowisk

Poprzedni pomysł na wykorzystanie wycieczki panoramicznej skupiał się przede wszystkim wokół firmowej infrastruktury. Jednak możesz zrobić użytek ze spaceru 360 przy wprowadzaniu nowych pracowników także w obszarze stanowisk i odpowiedzialności osób, które je piastują.

Oznacz w prezentacji np. 3 typy pracowników (stanowisk) – office manager, pracownik szeregowy, menedżer. Następnie przedstaw (tekstowo lub w formie wideo) zakresy obowiązków przypisanych do tych członków zespołu. Tak opracowany spacer ułatwi onboarding nowego pracownika, dając mu klarowną informację na temat „kto jest kim” i czym się zajmuje. Wiedząc na przykład, że kwestie kadrowe są przypisane do office menedżera, w tym przypadku Kasi która siedzi w pokoju nr 3, nowy pracownik (lub praktykant) wie gdzie i do kogo musi się zgłosić, by dograć formalne kwestie zatrudnienia.

 

100. Procesy i procedury

Widok 360 na wnętrze fabryki

Wizualne przedstawienie obiektu w 360 stopniach oraz naniesienie punktów interaktwynych ułatwia wdrożenie procesów i procedur w firmie.

Wirtualny spacer jest bardzo pojemnym medium. Możesz je wykorzystać między innymi do wdrożenia i szkolenia nowych pracowników w firmach produkcyjnych. Zaprezentuj poszczególne fazy montażu elementów. Przedstaw sytuacje niestandardowe i jak sobie z nimi radzić. Oprowadź wirtualnie nowego pracownika po najważniejszych miejscach i pomieszczeniach Twojej fabryki. Pokaż gdzie jest kompresowania oraz gdzie znajduje się wyłącznik głównego zasilania. Wskaż szatnię, magazyn i narzędziownię.

Dzięki możliwości rozglądania się w 360 stopniach możesz odpowiedzieć na pytania zadawane przez nowych pracowników podczas szkolenia i od razu wskazywać miejsca w spacerze 3d. 

 

101. Szkolenia BHP

Bezpieczeństwo w pracy jest kwestią niepodważalną. Szczególną uwagę powinny zwrócić osoby w firmach produkcyjnych i ci, którzy ich szkolą. W trzech wymiarach łatwiej jest pokazać np. urządzenie z ruchomymi elementami, które stanowi potencjalne niebezpieczeństwo dla operatora. Co więcej, wirtualny spacer jest dużym uatrakcyjnieniem na szkoleniach o tematyce BHP, które z reguły mają opinię mało porywających.

Wykorzystaj również wycieczkę 360 do pokazania pracownikom biurowym dobrych praktyk w zakresie higieny pracy. Zaprezentuj informacje na temat tego, ile osoba powinna maksymalnie pracować przy biurku w ramach jednej sesji. Jakie ćwiczenia może wykonywać, by zadbać o swoje ciało i samopoczucie. 

To już koniec listy, ale na pewno nie koniec możliwości zastosowania technologii 3d! Masz pomysł na wirtualny spacer, którego nie ma liście? Napisz do nas, a z przyjemnością podejmiemy wyzwanie!

[Głosów: 1   Average: 5/5]
Menu
Call Now Button