Szukasz pomysłu na wirtualną wycieczkę, która przyciągnie widzów i wypromuje Twoje przedsięwzięcie? Świetnie trafiłeś! Poniżej znajdziesz inspirację do ponad stu koncepcji na spacer 3d.
Zastanawiasz się, jak w ciekawy sposób przedstawić swój salon sprzedaży? Lub zaprezentować Twoją organizację, jako atrakcyjnego pracodawcę? A może w końcu szukasz sposobu na wykorzystanie wycieczki 360, jako platformy e-commerce? W każdym z tych scenariuszy sprawdzi się przemyślany i odpowiednio przygotowany spacer 3d.
Pomysł na spacer 3d?
Poniżej znajdziesz listę 101 pomysłów na atrakcyjną prezentację panoramiczną. Podzieliłem ją na kategorie – w zależności od celu, miejsca wyświetlania i innych kryteriów. Klikając na wybraną kategorię poniżej, przejdziesz od razu do konkretnej listy z pomysłami.
I. Uruchamianie i miejsce wyświetlania wirtualnego spaceru
Spacer 3d sam w sobie jest często dużą atrakcją dla użytkownika. Jednak zanim go uruchomi, możesz wykonać kilka działań dodatkowo „podgrzewających” atmosferę. Spowodujesz tym samym, że prezentacja będzie nie tylko chętniej oglądana, ale również zobaczy ją szersze grono odbiorców. Do dyspozycji masz wiele rozwiązań technicznych i strategii. Oto niektóre z nich.
1. Animacja „mała planeta”
Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Lepiej, żeby było dobre! Dzięki atrakcyjnej animacji w formie najazdu z góry od samego początku przyciągasz uwagę odbiorcy i wprowadzasz go do wirtualnego świata. Twojego świata 🙂
2. Film rozpoczynający wirtualny spacer
Połącz wycieczkę 3d z filmem. Rozpocznij prezentację od wyświetlenia krótkiego (ok. 30 – 45 sekund) materiału wideo, który dodatkowo zachęci odbiorcy na aktywnego zwiedzania w 360 stopniach. W tym celu możesz wykorzystać klipy znajdujące się na Twoim kanale YouTube, opublikowane na Facebooku lub stworzyć nowy, dedykowany film (np. z ujęciami budynku z drona).
3. Ekran powitalny (w kilku językach)
Wyświetl specjalną grafikę na początku spaceru 360 (po załadowaniu animacji „mała planeta” – patrz pomysł nr 1). Umieść na niej swój logotyp, nazwę Twojej firmy lub projektu. Dodaj wskazówki wyjaśniające, jak korzystać z prezentacji.
Jeśli Twoja wycieczka zawiera kilka wersji językowych, przygotuj także ekran powitalny w tych językach.
Przykład ekranu powitalnego:
4. Spacer uruchamiany przez kod QR
Dzięki kodom QR możesz szybko przekierować użytkownika na wybraną stronę internetową, profil w mediach społecznościowych lub właśnie na spacer 360. Przykład kodu QR:
Kod QR przenoszący do interaktywnej wycieczki możesz następnie:
- wydrukować na swojej wizytówce,
- umieścić na samochodzie,
- umieścić na folderze/banerze reklamowym oraz roll-upie,
wydrukować na koszulkach reklamowych (np. na plecach koszulki noszonej przez hostessę podczas targów).
5. Tagi NFC uruchamiające prezentację sferyczną
Podobnie, jak w przypadku poprzedniego pomysłu z kodami QR, do Twojej dyspozycji jest także technologia zbliżeniowa. Wykorzystujesz ją za każdym razem, gdy płacisz zbliżeniowo telefonem lub kartą. Poniżej przykłady tagów NFC uruchamiających wycieczki 3d.
6. Nie ma Internetu? Nie ma problemu!
Impreza targowa, słaba sieć wifi w budynku lub odległe miejsce bez dostępu do sieci internetowej – w każdym z tych przypadków możesz wyświetlić wirtualny spacer. Wykorzystaj do tego specjalną jego wersję, tzw. lokalną. Dzięki temu wszystkie pliki prezentacji znajdują się na Twoim komputerze, a Ty masz pewność, że podczas ważnego spotkania, wirtualny spacer będzie działał prawidłowo.
7. Spacer uruchamiany z unikalnej i przekierowującej domeny
Tworzysz kampanię reklamową dla swojego projektu? Wykorzystaj dedykowaną domenę, która przekieruje odbiorcę wprost do Twojego wirtualnego spaceru. Przykładowe nazwy adresu:
- swiat(tutaj nazwa firmy lub projektu).pl – swiatabc.pl
- wejdzdoswiata(nazwa).pl – wejdzdoswiataabc.pl
- odkryj(nazwa).pl – odkryjabc.pl
Podłączając narzędzia analityczne, możesz następnie sprawdzić ile osób przeszło do Twojej wycieczki 3d korzystając z unikalnego adresu strony. Samą nazwę domeny możesz następnie promować we wszystkich działaniach online i offline.
8. Ludzie listy piszą…
Wysyłasz dużo wiadomości elektronicznych? Świetnie! Wykorzystaj to, umieszczając w stopce korespondencji link do Twojej wirtualnej wycieczki. Na przykład:
Zobacz naszą realizację: Wirtualny spacer po nowym salonie Yasumi Łódź Widzew
Jeśli w Twojej organizacji, współpracownicy wysyłają dziennie dziesiątki maili, jest to ogromny potencjał na dodatkowy kanał promocji spaceru. Co więcej, podłączając narzędzie analityczne lub służące skracaniu adresów url, możesz następnie sprawdzić ile osób kliknęło w łącze umieszczone w stopce wiadomości.
9. Wycieczka 3d na wizytówce Google
Jeśli prowadzisz firmę, którą klienci odnajdują i sprawdzają w Google, skorzystaj z opcji podłączenia wirtualnego spaceru pod wizytówkę Google. Zaprezentuj miejsca, które najbardziej chcesz wypromować i na które w największym stopniu zwracają uwagę klienci. Pamiętaj, by wirtualną wycieczkę Google umieścić również na swojej stronie internetowej.
10. Wideo powitanie i instrukcje
A gdyby tak połączyć pomysł nr 2 i 3? Przygotuj krótki film lub animację wprowadzającą do wirtualnego spaceru, w której również przedstawisz wskazówki na temat korzystania z prezentacji.
11. Nieupoważnionym wstęp wzbroniony – prezentacja zabezpieczona hasłem
Przygotuj wycieczkę 3d dla współpracowników lub klientów, która będzie dostępna dopiero po wpisaniu hasła. Dzięki takiemu rozwiązaniu, możesz w bezpieczny i szybki sposób zaprezentować niedostępne dla ogółu projekty, miejsca i obiekty.
12. Wycieczka 360 po firmie dostępna w formie HTML5 i Google Street View
Połącz pomysł nr 9 (spacer podłączony pod lokalną wizytówkę w Google) z prezentacją o szerokim wachlarzu interaktywnych możliwości w technologii HTML5.
Dzięki spacerowi Google Twoja firma zyskuje dodatkową widoczność w najpopularniejszej wyszukiwarce w Polsce. Z kolei spacer 3d korzystający z HTML5 pozwala na przygotowanie bardzo interaktywnej i uszytej na miarę prezentacji, która zawiera indywidualną szatę graficzną oraz funkcjonalności.
13. Kartka pocztowa, a w niej niespodzianka…
Lubisz otrzymywać kartki świąteczne? Ja również. A co, gdyby wykorzystać ten klasyczny (aczkolwiek rzadko wykorzystywany) i jakże efektywny sposób na dystrybucję Twojej wirtualnej wycieczki?
Przygotuj kartkę pocztową z tekstem zachęcającym do panoramicznej wyprawy. Zamieść w niej kod QR (zobacz pomysł nr 4) oraz bezpośredni link przekierowujący (pomysł nr 7). Jeśli zależy Ci na uzyskaniu jeszcze większego efektu „wow”, zaszyj w kartce tag NFC umożliwiający adresatowi szybkie przejście do prezentacji poprzez zbliżenie smartfona (pomysł nr 5).
Sprawdź również: NFC ze spacerami 3D
14. Spacer na autopilocie
Firmowy hol, poczekalnia, czy duży ekran na stoisku firmowym podczas targów – wszędzie tam możesz wykorzystać wirtualny spacer odtwarzany automatycznie. Po każdym obrocie zdjęcia panoramicznego, włączy się kolejne. Bez konieczności klikania, ani też działań po stronie użytkownika.
Dzięki takiemu rozwiązaniu możesz szybko ustawić prezentację, która będzie umilać czas (np. czekającym w firmowym holu). Jeśli z kolei oglądający (np. podczas targów) chciałby przejąć stery i samodzielnie nawigować po prezentacji, wystarczy że użyje myszki bądź strzałek na klawiaturze.
15. Dynamiczna animacja wideo
Wybierz najlepsze miejsca z wirtualnego spaceru i utwórz z nich dynamiczną animację. Dodaj napisy i podłóż muzykę. Gotowe!
Na koniec opublikuj film na swojej stronie internetowej oraz w kanałach społecznościowych.
Przykład wideo złożonego z panoram sferycznych:
16. Wycieczka 3d, jako baza do dalszych materiałów
Stwórz wirtualny spacer po biurze i wykorzystaj zdjęcia panoramiczne użyte w nim do kreacji kolejnych materiałów promocyjnych:
- animacja do social media,
- panorama wideo,
- zdjęcie 360 na Facebooka.
Więcej na ten temat w naszym e-booku – Spacery 3d – Jak skutecznie przyciągnąć klientów i wzmocnić markę
17. Zarabiaj na wirtualnej wycieczce
Pokaż atrakcyjne miejsce lub wydarzenie na spacerze 3d, a następnie umieść w nim reklamę Adsense / baner partnera i zarabiaj za każdym razem, gdy ktoś w niego kliknie.
18. Interaktywna ściana
Wyświetl spacer 360 na video wall’u (interaktywnej ścianie zbudowanej z ekranów) i steruj nim przy pomocy gestów – np. w galerii handlowej lub podczas dedykowanego wydarzenia.
19. Ekran dotykowy
Umieść duży ekran dotykowy, na przykład na wejściu do obiektu (muzeum, galeria handlowa) i wyświetl na nim wirtualny spacer. Posłuży on, jako uzupełnienie rzeczywistego obiektu – dzięki temu pokażesz na przykład, jak obiekt wyglądał przed renowacją. Lub zaprezentujesz wycieczkę 3d opartą o rendery sferyczne pokazujące, jak wnętrza budynku będą wyglądały po rewitalizacji.
20. Spacer 360 na YouTube
Przekonwertuj panoramę (jedną lub wiele) na film 360 i umieść na YouTube. Dzięki temu dotrzesz ze swoim komunikatem do większego grona osób. Przykład interaktywnego filmu 3d w serwisie YouTube:
Sprawdź kolejną część: 101 pomysłów na wirtualny spacer cz.2