

Szukasz pomysłu na wirtualną wycieczkę, która przyciągnie widzów i wypromuje Twoje przedsięwzięcie? Świetnie trafiłeś! Poniżej znajdziesz inspirację do ponad stu koncepcji na spacer 3d.
Zastanawiasz się, jak w ciekawy sposób przedstawić swój salon sprzedaży? Lub zaprezentować Twoją organizację, jako atrakcyjnego pracodawcę? A może w końcu szukasz sposobu na wykorzystanie wycieczki 360, jako platformy e-commerce? W każdym z tych scenariuszy sprawdzi się przemyślany i odpowiednio przygotowany spacer 3d.
Pomysł na spacer 3d?
Poniżej znajdziesz listę 101 pomysłów na atrakcyjną prezentację panoramiczną. Podzieliłem ją na kategorie – w zależności od celu, miejsca wyświetlania i innych kryteriów. Klikając na wybraną kategorię poniżej, przejdziesz od razu do konkretnej listy z pomysłami.
I. Uruchamianie i miejsce wyświetlania wirtualnego spaceru
II. Prezentacja firmy, produktu i usługi w formie wirtualnej wycieczki
III. E-commerce – platforma zakupowa wbudowana w wirtualny spacer
IV. Przedstawienie nieruchomości na panoramie 3d
V. Kreatywne wykorzystanie spacerów 360
VI. Employer Branding i spacer 3d
VII. Onboarding oparty o interaktywny spacer
I. Uruchamianie i miejsce wyświetlania wirtualnego spaceru
Spacer 3d sam w sobie jest często dużą atrakcją dla użytkownika. Jednak zanim go uruchomi, możesz wykonać kilka działań dodatkowo „podgrzewających” atmosferę. Spowodujesz tym samym, że prezentacja będzie nie tylko chętniej oglądana, ale również zobaczy ją szersze grono odbiorców. Do dyspozycji masz wiele rozwiązań technicznych i strategii. Oto niektóre z nich.
1. Animacja „mała planeta”
Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Lepiej, żeby było dobre! Dzięki atrakcyjnej animacji w formie najazdu z góry od samego początku przyciągasz uwagę odbiorcy i wprowadzasz go do wirtualnego świata. Twojego świata 🙂
2. Film rozpoczynający wirtualny spacer
Połącz wycieczkę 3d z filmem. Rozpocznij prezentację od wyświetlenia krótkiego (ok. 30 – 45 sekund) materiału wideo, który dodatkowo zachęci odbiorcy na aktywnego zwiedzania w 360 stopniach. W tym celu możesz wykorzystać klipy znajdujące się na Twoim kanale YouTube, opublikowane na Facebooku lub stworzyć nowy, dedykowany film (np. z ujęciami budynku z drona).
3. Ekran powitalny (w kilku językach)
Wyświetl specjalną grafikę na początku spaceru 360 (po załadowaniu animacji „mała planeta” – patrz pomysł nr 1). Umieść na niej swój logotyp, nazwę Twojej firmy lub projektu. Dodaj wskazówki wyjaśniające, jak korzystać z prezentacji.
Jeśli Twoja wycieczka zawiera kilka wersji językowych, przygotuj także ekran powitalny w tych językach.
Przykład ekranu powitalnego:

Ekran powitalny wyświetlany na początku prezentacji umożliwia zamieszczenie najważniejszych informacji na temat oglądanej prezentacji.
4. Spacer uruchamiany przez kod QR
Dzięki kodom QR możesz szybko przekierować użytkownika na wybraną stronę internetową, profil w mediach społecznościowych lub właśnie na spacer 360. Przykład kodu QR:
Kod QR przenoszący do interaktywnej wycieczki możesz następnie:
- wydrukować na swojej wizytówce,
- umieścić na samochodzie,
- umieścić na folderze/banerze reklamowym oraz roll-upie,
wydrukować na koszulkach reklamowych (np. na plecach koszulki noszonej przez hostessę podczas targów).
5. Tagi NFC uruchamiające prezentację sferyczną
Podobnie, jak w przypadku poprzedniego pomysłu z kodami QR, do Twojej dyspozycji jest także technologia zbliżeniowa. Wykorzystujesz ją za każdym razem, gdy płacisz zbliżeniowo telefonem lub kartą. Poniżej przykłady tagów NFC uruchamiających wycieczki 3d.
6. Nie ma internetu? Nie ma problemu!
Impreza targowa, słaba sieć wifi w budynku lub odległe miejsce bez dostępu do sieci internetowej – w każdym z tych przypadków możesz wyświetlić wirtualny spacer. Wykorzystaj do tego specjalną jego wersję, tzw. lokalną. Dzięki temu wszystkie pliki prezentacji znajdują się na Twoim komputerze, a Ty masz pewność, że podczas ważnego spotkania, wirtualny spacer będzie działał prawidłowo.
7. Spacer uruchamiany z unikalnej i przekierowującej domeny
Tworzysz kampanię reklamową dla swojego projektu? Wykorzystaj dedykowaną domenę, która przekieruje odbiorcę wprost do Twojego wirtualnego spaceru. Przykładowe nazwy adresu:
- swiat(tutaj nazwa firmy lub projektu).pl – swiatabc.pl
- wejdzdoswiata(nazwa).pl – wejdzdoswiataabc.pl
- odkryj(nazwa).pl – odkryjabc.pl
Podłączając narzędzia analityczne, możesz następnie sprawdzić ile osób przeszło do Twojej wycieczki 3d korzystając z unikalnego adresu strony. Samą nazwę domeny możesz następnie promować we wszystkich działaniach online i offline.
8. Ludzie listy piszą…
Wysyłasz dużo wiadomości elektronicznych? Świetnie! Wykorzystaj to, umieszczając w stopce korespondencji link do Twojej wirtualnej wycieczki. Na przykład:
Zobacz nowy salon naszej firm w 360 stopniach! – link
Jeśli w Twojej organizacji, współpracownicy wysyłają dziennie dziesiątki maili, jest to ogromny potencjał na dodatkowy kanał promocji spaceru. Co więcej, podłączając narzędzie analityczne lub służące skracaniu adresów url, możesz następnie sprawdzić ile osób kliknęło w łącze umieszczone w stopce wiadomości.
9. Wycieczka 3d na wizytówce Google

Wirtualne wycieczki w technologii Street View pomagają w prezentowaniu firm umieszczonych w Mapach Google.
Jeśli prowadzisz firmę, którą klienci odnajdują i sprawdzają w Google, skorzystaj z opcji podłączenia wirtualnego spaceru pod wizytówkę Google. Zaprezentuj miejsca, które najbardziej chcesz wypromować i na które w największym stopniu zwracają uwagę klienci. Pamiętaj, by wirtualną wycieczkę Google umieścić również na swojej stronie internetowej.
10. Wideo powitanie i instrukcje
A gdyby tak połączyć pomysł nr 2 i 3? Przygotuj krótki film lub animację wprowadzającą do wirtualnego spaceru, w której również przedstawisz wskazówki na temat korzystania z prezentacji.
11. Nieupoważnionym wstęp wzbroniony – prezentacja zabezpieczona hasłem

Wirtualny spacer z ograniczonym dostępem – zobaczą go tylko osoby, które posiadają dane do logowania.
Przygotuj wycieczkę 3d dla współpracowników lub klientów, która będzie dostępna dopiero po wpisaniu hasła. Dzięki takiemu rozwiązaniu, możesz w bezpieczny i szybki sposób zaprezentować niedostępne dla ogółu projekty, miejsca i obiekty.
12. Wycieczka 360 po firmie dostępna w formie HTML5 i Google Street View
Połącz pomysł nr 9 (spacer podłączony pod lokalną wizytówkę w Google) z prezentacją o szerokim wachlarzu interaktywnych możliwości w technologii HTML5.
Dzięki spacerowi Google Twoja firma zyskuje dodatkową widoczność w najpopularniejszej wyszukiwarce w Polsce. Z kolei spacer 3d korzystający z HTML5 pozwala na przygotowanie bardzo interaktywnej i uszytej na miarę prezentacji, która zawiera indywidualną szatę graficzną oraz funkcjonalności.
13. Kartka pocztowa, a w niej niespodzianka…
Lubisz otrzymywać kartki świąteczne? Ja również. A co, gdyby wykorzystać ten klasyczny (aczkolwiek rzadko wykorzystywany) i jakże efektywny sposób na dystrybucję Twojej wirtualnej wycieczki?
Przygotuj kartkę pocztową z tekstem zachęcającym do panoramicznej wyprawy. Zamieść w niej kod QR (zobacz pomysł nr 4) oraz bezpośredni link przekierowujący (pomysł nr 7). Jeśli zależy Ci na uzyskaniu jeszcze większego efektu „wow”, zaszyj w kartce tag NFC umożliwiający adresatowi szybkie przejście do prezentacji poprzez zbliżenie smartfona (pomysł nr 5).
14. Spacer na autopilocie
Firmowy hol, poczekalnia, czy duży ekran na stoisku firmowym podczas targów – wszędzie tam możesz wykorzystać wirtualny spacer odtwarzany automatycznie. Po każdym obrocie zdjęcia panoramicznego, włączy się kolejne. Bez konieczności klikania, ani też działań po stronie użytkownika.
Dzięki takiemu rozwiązaniu możesz szybko ustawić prezentację, która będzie umilać czas (np. czekającym w firmowym holu). Jeśli z kolei oglądający (np. podczas targów) chciałby przejąć stery i samodzielnie nawigować po prezentacji, wystarczy że użyje myszki bądź strzałek na klawiaturze.
15. Dynamiczna animacja wideo
Wybierz najlepsze miejsca z wirtualnego spaceru i utwórz z nich dynamiczną animację. Dodaj napisy i podłóż muzykę. Gotowe!
Na koniec opublikuj film na swojej stronie internetowej oraz w kanałach społecznościowych.
Przykład wideo złożonego z panoram sferycznych:
16. Wycieczka 3d, jako baza do dalszych materiałów
Stwórz wirtualny spacer po biurze/firmie i wykorzystaj zdjęcia panoramiczne użyte w nim do kreacji kolejnych materiałów promocyjnych:
- animacja do social media,
- panorama wideo,
- zdjęcie 360 na Facebooka.
Więcej na ten temat w naszym e-booku – Spacery 3d – Jak skutecznie przyciągnąć klientów i wzmocnić markę
17. Zarabiaj na wirtualnej wycieczce
Pokaż atrakcyjne miejsce lub wydarzenie na spacerze 3d, a następnie umieść w nim reklamę Adsense/baner partnera i zarabiaj za każdym razem, gdy ktoś w niego kliknie.
18. Interaktywna ściana
Wyświetl spacer 360 na video wall’u (interaktywnej ścianie zbudowanej z ekranów) i steruj nim przy pomocy gestów – np. w galerii handlowej lub podczas dedykowanego wydarzenia.
19. Ekran dotykowy
Umieść duży ekran dotykowy, na przykład na wejściu do obiektu (muzeum, galeria handlowa) i wyświetl na nim wirtualny spacer. Posłuży on, jako uzupełnienie rzeczywistego obiektu – dzięki temu pokażesz na przykład, jak obiekt wyglądał przed renowacją. Lub zaprezentujesz wycieczkę 3d opartą o rendery sferyczne pokazujące, jak wnętrza budynku będą wyglądały po rewitalizacji.
20. Spacer 360 na YouTube
Przekonwertuj panoramę (jedną lub wiele) na film 360 i umieść na YouTube. Dzięki temu dotrzesz ze swoim komunikatem do większego grona osób. Przykład interaktywnego filmu 3d w serwisie YouTube:
II. Prezentacja firmy, obiektu, produktu i usługi w formie wirtualnej wycieczki
Klienci od dobrych kilku lat wybierają internet, jako pierwsze i główne źródło pozyskiwania informacji. Zarówno na temat produktów, usług, jak i samych firm. Czas pandemii wzmocnił takie zachowania, a w wielu branżach nadał im wręcz niespotykanej dotąd prędkości (np. zakupy spożywcze online z dostawą do domu). Prezentując firmę, jej produkty i usługi przy pomocy spaceru 3d zwiększysz procent konwersji, czyli prawdopodobieństwo osiągnięcia celu. Jest nim najczęściej:
– zakup produktu,
– zamówienie usługi,
– nawiązanie połączenia telefonicznego,
– wysłanie zapytania przez e-mail,
– kontakt przez sms,
– przygotowanie bezpłatnej wyceny,
– umówienie wizyty,
– przejście na stronę internetową.
Poniżej znajdziesz pomysły na realizację powyższych działań.
21. Najlepsze dla klienta
Przygotuj wirtualny spacer po miejscach i pomieszczeniach w Twoim salonie/showroomie w którym zaprezentujesz najchętniej oglądane oraz poszukiwane produkty.
Jeśli na przykład prowadzisz salon mebli tapicerowanych wyeksponuj najlepiej sprzedające się sofy, łóżka oraz fotele. Zadbaj o dobre oświetlenie produktów oraz ich ustawienie.
22. Usługi w działaniu
Stwórz trójwymiarową wycieczkę podczas wykonywania usługi przez Twoją firmę dla klienta. Na przykład jeśli zajmujesz się dociepleniami dachów metodą natryskową, zaprezentuj cały proces realizacji usługi w formie 3 prostych kroków:
Krok 1: Przygotowanie pomieszczenia.
Krok 2: Nałożenie pianki metodą natryskową.
Krok 3: Finalna obróbka.
Spacer 3d prezentujący każdą z powyższych faz możesz umieścić na stronie internetowej oraz wykorzystywać podczas spotkań z nowymi klientami.
23. Miejskie i gminne obszary (inwestycyjne)

Dzięki spacerowi 360 pokażesz walory miasta, powiatu i gminy w atrakcyjny oraz uporządkowany sposób. Kliknij powyżej, aby otworzyć wycieczkę 3d.
Dotrzyj do inwestorów w nowoczesny i szybki sposób wysyłając im link do spaceru 360 po obszarach przeznaczonych na sprzedaż lub dzierżawę.
Jeśli z kolei zależy Ci na przedstawieniu regionu w atrakcyjny sposób, umieść na stronie internetowej swojego urzędu miasta, gminy lub lokalnej grupy działania wirtualny spacer po najważniejszych i największych atrakcjach okolicy (parki, centrum kultury, tereny rekreacyjne, obiekty sportowe, zrewitalizowane części miasta).
Na koniec opublikuj prezentację w swoich kanałach społecznościowych (Facebook, Instagram) i wykorzystaj ją podczas spotkań z mieszkańcami na żywo (targi, festyny, zgromadzenia).
24. Wirtualne szkolenie z realnych działań
Przygotuj szkolenie (np. BHP lub z zasad ewakuacji) w formie wirtualnej wycieczki dzięki której szybciej i bardziej efektywnie nauczysz użytkowników budynku zasad i dobrych praktyk. Jako szkoleniowiec wysyłając prezentację drogą elektroniczną, oszczędzasz czas potrzebny na przekazanie i zweryfikowanie wiedzy.
25. Impreza targowa, jakiej nie widział nikt
Zaprezentuj imprezę targową na spacerze 3d, pokazując wystawców oraz aktywności towarzyszące (np. wykłady).
Dodatkowo, wykonując zdjęcia panoramiczne z wysokiego statywu przeniesiesz targi na wyższy poziom. Zobacz przykład takiego spaceru – targi flotowe Fleet Market 2018.
26. Interaktywne targi na miarę XXI
Przy pomocy punktów interaktywnych (tzw. hotspotów) naniesionych na każde ze stoisk przekierujesz użytkownika prezentacji np. na stronę internetową wystawcy. Co więcej, hotspoty możesz również wykorzystać do wyświetlenia filmu, opisu, zdjęć oraz dokumentów PDF.
27. Wnętrze pojazdu oraz maszyn w 3d

Zdjęcie 360 wykonane we wnętrzu Mercedesa S Coupe – kliknij na zdjęcie, by zobaczyć wirtualny spacer.
Zaprezentuj nowy model samochodu lub maszyny (np. koparka, ciągnik, kombajn) na fotografiach 360. Dołącz punkty multimedialne przedstawiające działanie poszczególnych elementów wnętrza bądź kabiny operatora. Np. po kliknięciu w ikonę umieszczoną na nawigacji, użytkownik zobaczy film przedstawiający nowe funkcje i rozwiązania technologiczne).
28. Prezentacja miejsc o wrażliwym otoczeniu
Są takie miejsca, jak np. oddział położniczy, laboratorium, czy zabytkowe obiekty, w których im bardziej ograniczymy ruch osób postronnych, tym lepiej. Zmniejszymy w ten sposób ryzyko przedostania się do obiektu bakterii i wirusów. Redukujemy również zagrożenia związane np. z nadszarpniętą zębem czasu konstrukcją budynku, mogącą wyrządzić krzywdę zwiedzającym.
Stwórz wirtualny spacer, który zniweluje powyższe problemy pozwalając jednocześnie na zobaczenie miejsca w trzech wymiarach.
29. Modelowe pomieszczenia i wyposażenia pojazdów
Dom pokazowy, wariant specjalistycznej zabudowy pojazdu czy na przykład model kampera z najwyższym pakietem wyposażenia – wszystkie te opcje z oferty firmy z powodzeniem zaprezentujesz w 3d. Wykorzystaj je podczas rozmów handlowych i korespondencji elektronicznej z klientami oraz umieszczając na stronie www i Facebooku.
30. Wyjście z labiryntu
Skomplikowane dojście do firmowego lokalu lub budynku? Stwórz wirtualną wycieczkę w której pokażesz, jak do Ciebie trafić. Następnie opublikuj prezentację na swojej wizytówce Google, witrynie oraz stronie firmowej na Facebooku. Jednym słowem wszędzie tam, gdzie zaglądają Twoi klienci.
31. Inwentaryzacja
Skutecznie zaplanuj działania inwentaryzacyjne korzystając z widoków 360 stopni. Pracując zdalnie z innymi członkami zespołu, udostępnij ekran Twojego komputera z wirtualnym spacerem, by na bieżąco omówić poszczególne elementy infrastruktury z wszystkimi osobami zaangażowanymi w projekt.
32. Metamorfoza nieruchomości

Dzięki wirtualnemu spacerowi w efektowny sposób zaprezentujesz zmianę designu pomieszczenia – kliknij powyżej i zobacz wycieczkę 3d.
Było brzydko, a jest pięknie! Wykonaj zdjęcia panoramiczne nie tylko po zakończeniu prac remontowych, ale również przed ich rozpoczęciem. Na koniec stwórz wycieczkę 360 zawierającą oba te widoki i dodaj przycisk przełączający typu „przed/po”.
33. Czysty efekt
Jeśli prowadzisz firmę sprzątającą, pokaż oszałamiający efekt Twojej pracy w formie spaceru 3d zawierającego obydwa widoki obok siebie. Po lewej stronie ekranu umieść pomieszczenie przed, a po prawej po działaniach porządkowych. Obydwa okna są ze sobą zsynchronizowane, co oznacza, że przesuwając “wzrok” w prawej części widoku, będzie on również obracał się po lewej stronie.
34. Miejsce targowe z goglami VR
Uatrakcyjnij swoje stoisko podczas imprezy targowej przenosząc odwiedzających do Twojego świata. Jak? Poprzez wirtualny spacer wyświetlony na goglach VR. Możesz w ten unikatowy sposób pokazać showroom, biuro, wnętrze pojazdu/kabiny lub np. atmosferę, jaka panuje w Twojej firmie (istotne podczas targów pracy).
35. Portfolio pełne niezwykłych wydarzeń
Jeśli prowadzisz firmę eventową zaprezentuj swoje portfolio w formie spaceru po zorganizowanych przez Ciebie imprezach. Przedstaw każdy rodzaj wydarzenia z oferty. Na przykład: impreza firmowa, koncert, prezentacja nowego produktu, otwarcie salonu, czy ukończenie inwestycji.
Zadbaj o to, by w prezentacji każdy z powyższych typów wydarzenia posiadał oddzielną zakładkę (podobnie, jak na stronie internetowej). Dzięki temu w szybki i czytelny sposób ułatwisz użytkownikom wycieczki zwiedzanie interesujących ich typów imprez.
36. Stoisko targowe z telewizorem lub telebimem
Wyświetl spacer panoramiczny na dużym telewizorze lub telebimie na stoisku targowym. Ustaw prezentację w tryb automatyczny (zobacz pomysł nr 14) lub w formie zapętlonego nagrania wideo.
37. Premiera tylko dla Ciebie

Możliwość rozejrzenia się w każdym kierunku po kabinie maszyny pozwala przyszłym nabywcom na pełne zapoznanie się z jej wnętrzem i oprzyrządowaniem. Kliknij na zdjęcie, by zobaczyć prezentację.
Prezentujesz nowy model samochodu/ciągnika siodłowego/kombajnu w kraju? Stwórz spacer 360 po jego wnętrzu i wyślij go razem z okularami VR do klientów. Niech premiera nastąpi u każdego z nich w atrakcyjny i nietuzinkowy sposób. Nie tylko doświadczą wirtualnej rzeczywistości (czasami po raz pierwszy raz w życiu), ale również będą bardziej zainteresowani zapoznaniem się i „odkryciem” nowego dzieła Twojej marki.
Jeśli chodzi o technologię okularów VR masz do dyspozycji dwa rozwiązania:
- okulary z wbudowanym urządzeniem do wyświetlania wirtualnej wycieczki,
- zestaw VR w którym klient umieszcza swój smartfon (na nim przegląda prezentację). Ten wariant umożliwia przygotowania dedykowanej grafiki na okulary 3d, dzięki czemu możesz je w pełni dostosować, by były w 100% spójne z innymi kreacjami graficznymi marki oraz produktu.
38. 4 pory roku
Jako klienci, lubimy widzieć perspektywę i szeroki wachlarz możliwości. Przygotuj zatem spacer 3d prezentujący Twój obiekt o różnych porach roku. Każdy krok to zdjęcie sferyczne wykonane w innym okresie.
Jeśli na przykład prowadzisz ośrodek wypoczynkowy, pokaż go latem w ogólnym ujęciu z góry oraz z dołu (recepcja, wejście, parking). Śnieżne atrakcje (jak kulig, czy zjazdy na nartach) promuj w zimowej aurze. Nastrojowe ogniska z gitarowym akompaniamentem sprawdzą się w jesiennej atmosferze, podczas gdy wiosną z powodzeniem pokażesz z upragnieniem oczekiwany po zimie aktywny wypoczynek (rower, wycieczki piesze, nordic walking).
Jak nazwać taką prezentację? Okrągły rok atrakcji w… (tutaj wstaw swoją nazwę obiektu) 🙂
39. Oferta na 360 stopni
A gdyby tak połączyć klasyczną ofertę wysyłaną do klienta w formie PDF’a z filmem i spacerem 3d? Wykorzystanie wszystkich trzech formatów w formie wirtualnej wycieczki nie tylko pozwoli Ci przedstawić Twój produkt w bardziej przystępny sposób, ale również będzie pozytywnym wyróżnikiem na tle konkurencji.
Jeśli na przykład sprzedajesz hale magazynowe różnego typu, możesz przedstawić każdy z nich na zdjęciach panoramicznych. Zanim jednak użytkownik prezentacji je zobaczy, wyświetli mu się film na którym… go przywitasz! Na przykład:
Dzień dobry Panie Robercie! Zgodnie z ustaleniami telefonicznymi przesyłam Panu naszą ofertę hal magazynowych w 360 stopniach. Po lewej stronie ekranu znajdzie Pan zakładki kierującego do każdego typu hali oraz opcji dodatkowych. Mój numer telefonu i adres e-mail znajdzie Pan zawsze pod przyciskiem KONTAKT znajdującym się w prawym górnym rogu ekranu.
Zapraszam do wirtualnego zwiedzania naszych hal! (na końcu uśmiech :))
No tak, ale czy to oznacza, że dla każdego nowego klienta będę musiał od nowa tworzyć wirtualny spacer? By umieścić w nim spersonalizowany filmik? Oczywiście, że nie! Wystarczy, że przy pomocy swojego smartfona nagrasz wideo powitanie, a następnie zamienisz plik filmu w spacerze. I gotowe! Możesz śmiało wysłać klientowi link do całej prezentacji i zrobić efekt WOW. Po którym zadzwoni do Ciebie i kupi Twój produkt.
40. Geologiczne efekty z lotu ptaka
Jeśli jesteś geologiem i zależy Ci na przedstawieniu wyników badań podłoża gruntowego w przystępny sposób, wykonaj zdjęcie panoramiczne z drona, a następnie nanieś w widoku 3d interaktywne warstwy. Ważne, by zawierały one oznaczenia kolorystyczne, które szybko pozwolą zorientować się w jakości zbadanych gruntów. Np. czerwony oznacza podłoże niestabilne, czarny – grunt ekstremalnie niestabilny (podziemne wysypisko śmieci), zielony – dobre warunki gruntowe do zabudowy itd.
Opcjonalnie, nanieś także wyniki w formie konkretnych wartości liczbowych. Oznacza to, że użytkownik wirtualnego spaceru klikając w punkt odwiertu (oznaczony np. dodatkową ikoną), zobaczy dokument z wynikami warunków geologicznych lub ekspertyzę geotechniczną.
41. Wirtualny przewodnik turystyczny
Jeśli jesteś przewodnikiem turystycznym, stwórz spacer po miejscach o których na co dzień oprowadzasz turystów. Sprzedawaj go, jako dodatkowy produkt w swojej ofercie. Przygotuj kilka wersji językowych, aby dotrzeć do szerszego grona klientów zagranicznych.
42. Muzeum z wirtualnym przewodnikiem
Poprowadź zwiedzających przez muzeum wykorzystując do tego wirtualną wycieczkę. Pozwól im odkrywać poszczególne eksponaty – klikając w punkt interaktywny dowiedzą się więcej o jego historii:
– przeczytają opisy poszerzające wiedzę,
– obejrzą filmy (np. z prac konserwacyjnych),
– zobaczą galerię zdjęć.
Dodatkowo, możesz umieścić w prezentacji przycisk przekierowujący do zbiórki pieniędzy, co pozwoli Ci wzmocnić budżet od darczyńców.
43. Wartość produktu/usługi dobrze pokazana
Wszystkie poradniki i szkolenia na temat tworzenia oferty dla klienta, jak mantrę powtarzają jeden wyraz. Wartość. Pokaż, jaką wartość Twój produkt lub usługa daje klientowi, a nie skupiaj się na wyliczeniu ich parametrów. Na przykład zamiast powiedzieć – samochód ma klimatyzację typu climatronic – powiedz – dzięki temu, że samochód jest wyposażony w klimatyzację typu climatronic, mogą się Państwo cieszyć stałą i optymalną temperaturą w środku, bez konieczności częstej i ręcznej regulacji pokrętłami, co pozwoli Państwu na poruszanie się pojazdem w komfortowych i odprężających warunkach.
Lepiej, prawda?
Jeśli na przykład tworzysz wyjątkowe meble na zamówienie, montujesz instalacje fotowoltaiczne lub dostarczasz usługę – również powinieneś wykorzystać dźwignię w postaci pokazania wartości. Stwórz wirtualny spacer z filmami i grafikami prezentującymi proces realizacji Twojej usługi lub tworzenia produktu. Opisz wszystkie istotne elementy, pokazując jaką wartość stanowią dla klienta. Następnie wykorzystaj prezentację w korespondencji elektronicznej z klientami oraz umieść ją:
- na stronie www,
- w kanałach społecznościowych (np. na Facebooku),
- w serwisie YouTube.
44. Strefa biznesu z nową perspektywą
Stwórz spacer 3d zawierający zdjęcia panoramiczne z drona, który przedstawia strefę ekonomiczną lub park przemysłowy. Do budynku lub terenu danego przedsiębiorstwa przypnij punkty interaktywne. Dzięki nim przeniesiesz użytkownika wycieczki do strony internetowej wybranego biznesu lub na przykład wyświetlisz jego wizytówkę zawierającą:
- nazwę firmy,
- adres,
- zdjęcie,
- profil działalności,
- wyszczególnione główne grupy produktów oraz usługi.
Co więcej, możesz wdrożyć do wycieczki rozwiązania nakierowane na tzw. konwersję do celu. O co chodzi? Określasz (podobnie, jak w przypadku strony internetowej), że Twoim prymarnym celem jest pozyskanie jak największej liczby zapytań od potencjalnych klientów. Wdrażasz zatem do spaceru 360 mechanizmy zwiększające prawdopodobieństwo kontaktu. Przykładowe rozwiązania to:
– przycisk „szybki kontakt” na wizytówce firmy,
– zdjęcie osoby kontaktowej z bezpośrednim numerem kontaktowym,
– tzw. call-back – specjalny element (wtyczka) strony internetowej, w tym przypadku wirtualnego spaceru, który pozwala użytkownikowi wprowadzić swój numer telefonu i połączyć się z firmą w ciągu kilkudziesięciu sekund (reprezentant firmy oddzwania na numer podany przez potencjalnego klienta),
– formularz kontaktowy,
– konfigurator produktu,
– rezerwacja terminu spotkania.
45. Centrum doświadczeń VR
Dni otwarte, impreza targowa, czy na przykład prezentacja nowego produktu lub usługi – każde z tych wydarzeń to okazja, by dostarczyć uczestnikom niespotykanych wrażeń. Jak to osiągnąć? Stwórz wycieczkę 3d po:
– fabryce w której produkowany jest model maszyny/urządzenia i którego dotyczy premiera,
– miejscach pokazujących sposób uprawy i proces produkcji żywności, jeśli Twoja impreza to otwarcie nowej restauracji, fabryki, czy na przykład pokaz podczas na targach żywności. Technologię VR wykorzystał w ten sposób m.in. McDonalds’s w 2015 roku organizując road show po kilkudziesięciu miastach Polski (link). W specjalnie przygotowanej, mobilnej przyczepie zwiedzający mogli zobaczyć proces produkcji żywności. W jednej z nich przenosili się do świata wirtualnej rzeczywistości, zakładając gogle ze spacerem 3d.
46. Nowoczesna promocja regionu

Atrakcyjne prezentacje 360 pomagają w promocji miejsc i całych regionów. Kliknij na powyższy obraz, aby zobacz spacer panoramiczny.
Jak przyciągnąć uwagę i portfele turystów? W pierwszej kolejności należy się czymś wyróżnić. Ciekawych miejsc nie brakuje w naszym kraju, jednak wyzwaniem jest najczęściej ich skuteczna promocja.
Przygotuj wirtualny spacer po interesujących i przydatnych dla turystów miejscach. Pokaż niepodważalne walory i atrakcje Twojej okolicy. Przedstaw najciekawsze miejsca nie tylko z dołu, ale również z powietrza. Dodatkowo “opisz” ich zalety przy pomocy filmów, zdjęć oraz tekstów.
Dla ułatwienia, stwórz specjalne zakładki w spacerze 360 ułatwiające odkrycie regionu. Na przykład:
– baza gastronomiczna,
– aktywny wypoczynek,
– zabytkowe obiekty,
– perły regionu.
Czy odwiedzają Cię również turyści z zagranicy? Jeśli tak, pamiętaj by wirtualna wycieczka posiadała dodatkowe wersje językowe. Minimum język angielski. W przypadku miejsc często odwiedzanych przez naszych zachodnich sąsiadów, przetłumacz treści w prezentacji także na język niemiecki.
Jak sprawić, aby zasięg wirtualnej promocji był w internecie jeszcze większy? Wykorzystaj w tym celu serwis YouTube. Nagraj spacer 3d w formie filmu i opublikuj go na YouTube’ie nadając mu odpowiedni tytuł i uzupełniając opis oraz tagi. Możesz zatytułować wideo, jako listę. Na przykład: 10 najciekawszych miejsc do zobaczenia w świętokrzyskim. Naturalnie warto również, byś przygotował inne wersje językowe filmów i odpowiednio je opisał – Ten must-see places in southern Poland. Dzięki takim działaniom szybciej dotrzesz do nowych turystów poszukujących miejsc do eksploracji.
III. E-commerce – platforma zakupowa wbudowana w wirtualny spacer
Klienci kupują w internecie więcej i częściej. Potwierdzają to coroczne statystyki rynku e-commerce, który rośnie nieprzerwaniu od wielu lat. Co więcej, polski rynek internetowej sprzedaży jest najbardziej dynamicznym w całej Europie! Każdy natomiast, kto prowadzi na nim swój biznes, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że w internecie to „zdjęcia sprzedają”.
Łącząc możliwości spacerów wirtualnych z funkcjami znanymi z e-commerce otrzymujesz skuteczną platformę zakupową. Oto kilka inspiracji do jej budowy.
47. Showroom 3d z aktywnymi produktami
Pokaż showroom na zdjęciach sferycznych i przypnij do widocznych produktów punkty interaktywne. Po kliknięciu w hotspot użytkownik zostanie bezpośrednio przeniesiony do strony lub sklepu internetowego z konkretnym produktem.
Na przykład jeśli prowadzisz sklep z meblami lub wyposażeniem wnętrz możesz umieścić na sofie lub lampie, widocznej w spacerze 360, migającą ikonę. Po najechaniu na nią myszką, klient zobaczy podpowiedź „zobacz w sklepie” lub „sprawdź cenę”. Kliknięcie spowoduje otwarcie nowej zakładki w przeglądarce i wyświetlenie karty produktu. Dalej zainteresowany przeglądana opis i parametry techniczne lub… od razu dokonuje zakupu, umieszczając produkt w koszyku.
Pamiętaj, by każde wybranie hotspotu otwierało stronę internetową w nowym widoku (nowa karta), zamiast przeładowywać zakładkę z wirtualnym spacerem. Dzięki temu Twój klient ma możliwość powrotu do wirtualnej prezentacji i wrzucenia kolejnych produktów do koszyka zakupowego.
48. Salon podwójnie wirtualny z e-commerce
Stwórz wirtualny salon na bazie renderów sferycznych https://3dtrip.pl/wirtualne-wycieczki-model-3d/. Wykorzystaj istniejący model 3d obiektu i produktów lub stwórz nowe modele. Następnie wyrenderuj z nich widoki 360, które umieścisz w wycieczce 360. Na koniec połącz ze sobą wszystkie miejsca, a na widoczne produkty nałóż punkty interaktywne. Użytkownik klikając na hotspocie zamieszczonym na produkcie, który go zainteresował, zobaczy następnie jego kartę produktu. Czyli wszystkie informacje, które już posiadasz w swoim sklepie internetowym. W tym ta najważniejsza – przycisk “Dodaj do koszyka”.
Wykorzystanie renderów sferycznych zamiast zdjęć, daje Ci dodatkowe korzyści:
– możesz szybciej wymienić otoczenie (np. przeprojektować wirtualnie wystrój salonu),
– sprawniej podmienisz produkty (np. umieścisz nowe wersje asortymentu, usuwając te nieaktualne),
– łatwiej “skompletujesz” kilka wersji wyposażenia/kolorystycznych tego samego modelu,
– zaoszczędzisz pieniądze na przesyłkach – sprowadzeniu brakujących modeli do Twojego sklepu,
– zaoszczędzisz czas pracowników, którzy musieliby przygotować cały obiekt do zdjęć, rozpakować i zmontować produkty.
49. Narzędzie sprzedaży dla handlowców
Przygotuj wirtualny spacer dla handlowców, jako narzędzie sprzedażowe – pokaż sprzęty i ich możliwości w hotspotach (np. załaduj stronę www ze specyfikacją lub filmem ukazującym produkt).
Zobacz wirtualny spacer po ciągniku z hotspotami prezentującymi możliwości maszyny – link
50. Zrealizowane projekty firmy w 360 stopniach

Wirtualne portfolio w trzech wymiarach angażuje odbiorcę i pozostaje w pamięci na dłużej. Kliknij w powyższy zrzut ekranowy i wyświetl spacer 3d
Produkujesz okna, meble, domy w stylu holenderskim lub świadczysz usługi projektowania i wyposażania wnętrz komercyjnych? Te i inne projekty możesz zaprezentować w atrakcyjny sposób w formie interaktywnego spaceru 3d.
Stwórz wirtualną wycieczkę po realizacjach Twojej firmy. Wybierz projekty, które reprezentują różne usługi lub produkty. Jeśli na przykład zajmujesz się produkcją mebli na wymiar, stwórz wirtualny spacer po:
– kuchniach w stylu modernistycznym, klasyczny i np. angielskim,
– pomieszczeniach z meblami salonowymi,
– gabinetach z meblami biurowymi.
Dodatkowo, wykorzystaj punkty interaktywne. Dzięki nim pokażesz zastosowane materiały i technologie. Możesz na przykład nagrać krótkie klipy wideo prezentujące ciche zamykanie szafek i szuflad w produkowanych przez Ciebie meblach. Przygotowane filmy umieścić w spacerze w formie hotspotów. W praktyce oznacza to, że użytkownik korzystający ze spaceru 360 kliknie na ikonę kamery umieszczoną na wybranym meblu i zobaczy bezszelestny sposób na automatyczne domykanie drzwi mebli oraz szuflad.
51. Spacer po sklepie/showroomie jako platforma zakupowa
Covid-19 dużo zmienił. Między innymi nasze nawyki zakupowe. Częściej korzystamy z internetu do robienia zakupów. Zarówno tych małych, jak i bardziej zaawansowanych pod kątem budżetu. Dlaczego zatem nie miałbyś wykorzystać nowych możliwości?
Stwórz wirtualną prezentację po Twoim sklepie lub showroomie i… sprzedawaj! Oznacz wybrane lub wszystkie produkty widoczne w spacerze 3d przy pomocy hotspotów, a następnie włącz możliwość dodawania ich do koszyka. Lub wyświetl kartę produktu/podstronę produktu (pochodzącą z Twojego sklepu online lub strony www) – tak, by klient mógł go zakupić lub zebrać więcej informacji.
Tak przygotowany spacer zwiększy prawdopodobieństwo sprzedaży tego, co oferujesz. Wykorzystanie elementów e-commerce zwiększy poziom konwersji, co w rezultacie przełoży się na zwiększenie poziomu sprzedaży.
52. Moduł e-commerce i konfigurator
Sprzedajesz produkty w różnych wariantach wyposażenia? I koloru? I rozmiaru? A możesz w ofercie posiadasz także różne materiały z których klient może „zbudować” produkt?
Przygotuj wycieczkę 3d, która umożliwi klientowi skonfigurowanie we własnym zakresie wymarzonego produktu. Jako bazę, wykorzystaj rendery sferyczne by dowolnie kontrolować kolory, kształty i rozmiary.
Jeśli chcesz podnieść sprzedaż w jeszcze większym stopniu dzięki tak opracowanej wycieczce, dodaj przycisk:
– szybkiego kontaktu z przedstawicielem handlowym,
– wysłania zamówienia z indywidualnie dobranymi parametrami produktu.
IV. Przedstawienie nieruchomości na panoramie 3d
Najczęściej wykorzystywanym zastosowaniem wirtualnych wycieczek jest prezentacja nieruchomości. Możliwość rozejrzenia się w 360 stopniach po mieszkaniu, domu, apartamencie, czy działce jest niewątpliwą przewagą nad zwykłymi, płaskimi zdjęciami. Atrakcyjna i profesjonalnie przygotowana w trzech wymiarach wycieczka udziela odpowiedzi na większość pytań, które zadaje sobie klient. W efekcie, kontakt z jego strony oszczędza czas sprzedającemu i sprowadza się do kwestii formalnych (podpisania umowy).
Poniżej kilka sposobów na prezentację nieruchomości w 3d.
53. Nieruchomość na sprzedaż i wynajem

Wirtualne wycieczki po nieruchomościach na sprzedaż i wynajem cieszą się od wielu lat nieprzerwaną popularnością. Kliknij na powyższe zdjęcie i wyświetl spacer 3d.
Przedstaw dom, mieszkanie oraz dowolną nieruchomość na sprzedaż i wynajem w 360 stopniach. Wybierz porę dnia w której obiekt prezentuje się najkorzystniej. Wnętrza dopracuj w ramach zasad home stagingu, by zachęcić klienta do nawiązania kontaktu z Tobą. Wykonaj zdjęcia panoramiczne z lotu ptaka, by pokazać nieruchomość z atrakcyjnej perspektywy oraz przedstawić klientowi bliskość kluczowych elementów (np. las, przystanek tramwajowy, szkoła itd.)
54. Podgrzej atmosferę
Budujesz salon sprzedaży, sklep, autostradę, stadion, a może nowe osiedle mieszkaniowe? W każdym z tych scenariuszy możesz z powodzeniem wykorzystać technologię 360 do zaprezentowania postępów z budowy.
Wybierz najciekawsze miejsca w nowo powstającym obiekcie i wykonaj w nich panoramy sferyczne. Następnie wykorzystaj Twoje profile w mediach społecznościowych – Facebook, Linkedin, Instagram, a nawet YouTube. To doskonałe miejsca, by pokazać odbiorcom, na jakim etapie zaawansowania jest projekt.
55. Działka na sprzedaż w 360 stopniach z lotu ptaka
Z góry widać lepiej – w szczególności działki przeznaczone do sprzedaży. Wykonaj zdjęcia panoramiczne z drona i stwórz z nich interaktywny spacer 3d. Przy pomocy kolorów oznacz działki przeznaczone na sprzedaż.
Pamiętaj, by ułatwić zainteresowanemu kontakt z Tobą. Umieść w spacerze dane kontaktowe w widocznym miejscu (numer telefonu, adres) – np. w prawym górnym rogu ekranu.
56. Nieupoważnionym wstęp wzbroniony!
Są miejsca do których dostęp jest ograniczony. Może to być zabytkowy obiekt, który ze względu na swoją wartość historyczną i stan jest dostępny „do zwiedzania” tylko z pewnej odległości. Co więcej, obiekty takie jak maszynownia elektrowni wiatrowej ze względu na swoją specyfikę funkcjonowania „nie przyjmują gości”. I w końcu są też takie przestrzenie, jak oddziały położnicze w których priorytetem jest zachowanie szczególnych środków ostrożności pod kątem czystości (bakterie, wirusy).
W każdym z tych przypadków wirtualny spacer pozwala zaspokoić ciekawość gości poprzez wysokiej jakości prezentację, dokładnie odzwierciedlającą rzeczywistość. Do jej przygotowania wystarczy jednorazowa, kilkunastominutowa wizyta fotografa.
57. Prezentacja inteligentnego domu i jego możliwości na spacerze 3d

Interaktywny spacer po domu inteligentnym ułatwia prezentację korzyści płynących z zastosowanych technologii. Kliknij powyżej, by otworzyć wycieczkę.
Automatyczne wyłączanie świateł, opuszczanie rolet, czy regulacja temperatury na podstawie danyc h z otoczenia – to tylko wybrane funkcje domów 2.0. Jak zaprezentować wszystkie pozostałe? To proste. Stwórz wirtualny spacer 3d po domu inteligentnym i wykorzystaj moc punktów interaktywnych. Dzięki nim oznaczysz elementy, które ułatwiają życie w nowoczesnych budynkach, wyposażonych w czujniki i sterowniki.
W hotspotach umieść zdjęcia i filmy (z Twojej strony internetowej i kanału YouTube) prezentujące korzyści płynące z posiadania inteligentnych rozwiązań w domu.
Tak przygotowany wirtualny spacer umieść na stronie internetowej i opublikuj do niego link w kanałach społecznościowych. To jednak nie wszystko. Podczas imprezy targowej uruchom go w formie gogli vr. Dzięki temu przeniesiesz potencjalnych klientów do inteligentnego domu… wyposażonego w Twojej urządzenia.
58. Spacer 3d podwójnie wirtualny w VR
Jak w efektowny sposób zaprezentować klientom i inwestorom nieistniejącą inwestycję budowlaną? Jest to prostsze, niż się wydaje. Wystarczy stworzyć wirtualny spacer oparty o panoramy z programu do grafiki 3d (np. SketchUp, 3d max). Fotorealistyczne rendery panoramiczne (zamiast zdjęć panoramicznych wykonanych w istniejącym budynku) pozwolą przenieść odbiorcę do wiarygodnego świata 3d.
Podczas imprezy targowej lub na spotkaniu z klientem/inwestorem uruchom prezentację w formie gogli VR. Dzięki temu dostarczysz niezapomnianych i bardzo realistycznych wrażeń, które spowodują że oglądany obiekt przestanie być tylko wizją, a stanie się atrakcyjną okazją inwestycyjną.
59. Działka inwestycyjna z drona z interaktywnymi obszarami
Widok panoramiczny z wysokości kilkudziesięciu metrów robi wrażenie. Przydaje się także do zaprezentowania gruntów inwestycyjnych. Oznacz w spacerze 3d obszary działki inwestycyjnej przy pomocy punktów interaktywnych. Po kliknięciu w taki punkt lub po najechaniu na niego myszką pojawią się dodatkowe informacje – np. powierzchnia, doprowadzone media, szczegóły dotyczące odrolnienia.
Podobnie, jak w opisanym powyżej pomyśle nr 55, zadbaj o łatwe nawiązanie kontaktu z osobą sprzedającą nieruchomość.
V. Kreatywne wykorzystanie spacerów 360
W internecie każdy zabiega o Twoją uwagę. Dotyczy to także Twojego klienta. Liczba stron i bodźców na które jesteśmy wystawieni serfując po internecie jest ogromna. By się wyróżnić, w portalach takich jak Facebook potrzebujesz czegoś wyjątkowego. Czasami szalonego, a czasami po prostu „innego”… czegoś, czego Twoja społeczność i klienci jeszcze nie widzieli.
Oto 25 pomysłów na spacer 360, który zapada w pamięć i którego chce się udostępnić w kanałach społecznościowych.
60. W stanie nieważkości 🙂
Chcąc zaprezentować zespół firmy/organizacji w nietuzinkowy sposób, wykorzystaj efekt nieważkości oraz umiejętności latania! Jak tego dokonać? To proste. Realizując zdjęcie panoramiczne poproś, by jedna z osób uniosła się w powietrzu (np. podskoczyła) – wtedy zostanie uchwycona przy pomocy fotografii. W rezultacie, na zdjęciu będzie wyglądać, jak gdyby zawisła w powietrzu. Dla wzmocnienia efektu, może założyć pelerynę 🙂
61. W świecie bajek, filmów, literatury, zwierząt i postaci historycznych
Przedszkole, teatr oraz centrum nauki nie muszą być „puste” na wirtualnym spacerze. Możesz je urozmaicić zapraszając osoby do wystąpienia w prezentacji 360. Ale to nie koniec. Osoby będą specjalnie przebrane na tę okazję. W przypadku przedszkola dzieci mogą wcielić się w ulubione zwierzę lub postać z bajki. Z kolei w centrum nauki spotkamy Mikołaja Kopernika, Marię Skłodowską-Curie oraz Jana Heweliusza. A w teatrze przywita nas Konrad Wallenrod, Telimena i Michał Wołodyjowski 🙂
62. Przewodnik obiektu
Ludzie lubią patrzeć na ludzi. W szczególności w internecie. Dzięki temu chętniej angażują się w prezentowany materiał. Wykorzystaj ten fakt w Twoim spacerze 3d. Stwórz prezentację wirtualną w której umieścisz osobę w roli przewodnika. Będzie prezentować wybrane miejsca i zachęcać do odwiedzenia kolejnych lokalizacji. Możesz wykorzystać nagrania audio i wideo do wzmocnienia efektu „opowiadania” o aktualnie wyświetlanych przestrzeniach.
63. Przedstawienie zespołu „w pełni”
Połącz wirtualny spacer oraz klipy wideo do zaprezentowania członków zespołu. Posadź wszystkich przy okrągłym stole lub poproś, by osoby stanęły w okręgu. Następnie umieść aparat w jego centrum. Dla urozmaicenia przekazu, każdy z uczestników może „trzymać” w rękach wirtualny hotspot. Po kliknięciu w taki interaktywny punkt, wyświetli się krótki filmik na którym osoba przywita się oraz krótko opowie o swoich zawodowych obowiązkach oraz zainteresowaniach.
64. Odszukaj i wygraj (konkurs)
Chcesz, aby o Twoim miejscu zrobiło się naprawdę głośno? By jak najwięcej osób nie tylko dowiedziało się o nim, ale również go poznało? Przygotuj wirtualną wycieczkę w której „ukryjesz” przedmioty oraz pytania. Ogłoś konkurs, nagrody i oczywiście zadania.
W jaki sposób opracować zadania dla uczestników? Oto kilka przykładów pytań i zadań.
– w wirtualnym spacerze po parku wodnym ukryliśmy 5 karnetów na 5 bezpłatnych wejść. Odnajdź je i prześlij do nas ich lokalizacje. Pierwsze 20 osób, które prześlą prawidłowe odpowiedzi, otrzyma karnet na 5 całodniowych wejść.
– w centrum zabaw dla dzieci posiadamy kilka sal tematycznych w których możesz zorganizować imprezę rodzinną. Zobacz wirtualny spacer i podaj nazwy wszystkich sal oraz wymień minimum jedną rzecz, która spodobała Ci się najbardziej w każdej z nich 🙂
– w naszej firmie posiadamy różne sposoby na relaks i regenerację. Odwiedź nasze biuro na wirtualnym spacerze i podaj minimum 3 metody, dzięki którym „ładujemy akumulatory”.
65. I wszystko GRA!
Ludzie uwielbiają wyzwania i dlatego chętnie angażują się w gry. Przygotuj projekt przedstawienia miejsca w formie wirtualnego spaceru, który będzie zawierał elementy gry. Jakie na przykład
Użytkownik będzie mógł przejść do kolejnego miejsca dopiero po udzieleniu prawidłowej odpowiedzi. Również wejście na kolejny poziom gry będzie wymagało rozwiązania zadania.
66. Połącz geocaching i wirtualny spacer!
A gdyby stworzyć grę dla naprawdę zaangażowanych? 🙂 Taką, która przyciągnie turystów do wybranych miejsc i połączy świat wirtualny z rzeczywistym?
Jest to możliwe, jeśli wykorzystasz zasady znane z geocachingu oraz poprzedni pomysł (nr 65 – powyżej). Czym jest geocaching? To gra terenowa polegająca na poszukiwaniu skrytek (ukrytych przez innych uczestników) przy użyciu odbiorników GPS.
Przygotuj wirtualny spacer po mieście/lokalnej grupie działania/miejscowości turystycznej w formie gry. Aby przejść do kolejnego etapu, grający będzie musiał odpowiedzieć na pytanie lub wykonać konkretne zadanie. Jednak by to zrobić, będzie musiał fizycznie pojawić się w konkretnym miejscu, np.:
– zeskanować kod qr w ratuszu miasta,
– odczytać specjalne hasło zamieszczone na drzewie oznaczone konkretnymi współrzędnymi geograficznymi,
– kupić lody włoskie/gofry/maliny od lokalnego producenta ze specjalnie oznaczonym rodzajem – zawierającym kod (albo jego fragment).
Celem pomysłu jest pobudzenie lokalnej gospodarki, zwiększenie liczby turystów oraz wypromowanie miejsc w ramach wybranego obszaru.
67. Zagłosuj w 3d
Zbierz cenne informacje od użytkowników. Przygotuj prezentację panoramiczną, która umożliwi głosowanie oraz zbieranie opinii. Tworząc na przykład spacer 3d po klubie sportowym zapytaj o najchętniej wykorzystywane sprzęty i pomieszczenia. Dowiedz się także, z jakich udogodnień oraz innych urządzeń chcieliby skorzystać klienci. Zbierz wszystkie informacje i działaj!
68. Naprawdę tanie loty na Marsa

Panoramy udostępnione przez NASA pozwolą na stworzenie unikatowego wirtualnego spaceru nie z tego świata 🙂 Zdjęcie: NASA/JPL-Caltech/MSSS
A jeśli by tak zrobić wirtualny spacer na powierzchni Marsa? I umieścić na niej Twoje produkty? 🙂 Ciekawość osób odwiedzających Twoją stronę internetową, czy Facebooka z pewnością zachęci je do przeniesienia się w 360 stopniach na czerwoną planetę. Ciekawość to także nazwa marsjańskiego łazika, który wykonał serię zdjęć panoramicznych. Dzięki temu można je wykorzystać do swoich nieziemskich projektów 🙂 Zapnij pasy i lecimy!
69. Moja historia…
Opracuj wirtualny spacer po ciekawych miejscach w okolicy. Następnie zachęć użytkowników do zrobienia zrzutu ekranowego konkretnego widoku, który udostępnią w mediach społecznościowych ze swoją historią.
70. Historie opisane w spacerze 360
Ten pomysł jest również oparty na wirtualnej wycieczce i tworzeniu historii (bądź opisów). Różnica jednak polega na tym, że osoby zamieszczają teksty wewnątrz wycieczki 3d. Na przykład po kliknięciu w punkt interaktywny.
Jest to dobre rozwiązanie przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze, odbiorca widzi przestrzeń w sposób zbliżony do rzeczywistości (w przeciwieństwie do klasycznych fotografii). Po drugie, ma możliwość natychmiastowego przekazania informacji zwrotnej do elementów widocznych w 360 stopniach.
Gdzie i jak to wykorzystać? Jeśli zamierzasz przeprojektować przestrzeń biurową lub publiczną, wykonaj na początkowym etapie wirtualny spacer. Przy pomocy punktów interaktywnych zbierz opinie i propozycje osób zaangażowanych w przedsięwzięcie. Zaletą tego rozwiązania jest także to, że nie jest ono publiczne. Co za tym idzie, możesz zrobić z niego użytek np. przy projektach wewnętrznych firmy. Dostępność przestrzeni 3d przez 24 godziny na dobę połączona z możliwością dawania informacji zwrotnej i popularnością pracy zdalnej czyni to rozwiązanie efektywnym narzędziem do współpracy.
71. Strachy na Lachy
Nawiedzony zamek, opuszczony dom, a może osobliwe miejsce na odludziu? To dobre miejsca na stworzenie wirtualnego spaceru z dreszczykiem emocji 🙂 Połącz to miejsce z pomysłem na grę (nr 65), a otrzymasz scenariusz na nietuzinkową rozrywkę VR opartą o realne miejsca do których możesz się udać. O ile będziesz mieć odwagę 🙂
72. Motylem jestem…
Większość spacerów 3d tworzymy z perspektywy człowieka. Aparat jest wówczas umieszczony na wysokości ok. 170 cm. Ale przecież to nie jedyna perspektywa! Stwórz wirtualną wycieczkę po firmie/obiekcie/przestrzeni z perspektywy owada 🙂 Na przykład motyla lub pszczoły. Zrób zdjęcia w miejscach w których siadają i bytują te owady. Dla jeszcze lepszego efektu, dodaj dźwięki otoczenia oraz samego owada. Co więcej, zamieść także animację lub proste grafiki skrzydełek oraz czułków w prezentacji, by spotęgować wrażenie widoku pierwszoosobowego… a w zasadzie pierwszoowadowego 🙂
73. Mój świat i moje zabawki
Jeśli adresujesz wirtualny świat 3d po swoim przedszkolu/figloraju/centrum rozrywki dla dzieci dostosuj go ich perspektywy. Podobnie, jak w poprzednim pomyśle (nr 72), umieść aparat na niestandardowej wysokości. W tym przypadku ok. 110 cm. Pokaż w ten sposób miejsca z których korzystają i w których bawią się dzieci – jadalnie, łazienki, sale zabaw, zjeżdżalnie, trampoliny.
74. Treści od użytkowników

Udostępnienie wycieczki 3d wraz z możliwością umieszczania własnych treści pozwala podnieść zaangażowanie odbiorców.
Nigdzie nie jest napisane, że treść do wirtualnego spaceru musisz dostarczyć tylko Ty! Stwórz wycieczkę 3d z możliwością dodawania tekstów, zdjęć, filmów, czy chociażby nagrań dźwiękowych przez osoby korzystające z prezentacji. Przygotuj panoramy 360 po ciekawych miejscach w Twoim mieście i okolicy, a następnie zachęć osoby (np. poprzez konkurs) do wstawienia zdjęć swojego autorstwa z tych lokalizacji. Mogą to być na przykład zabawne fotografie z miejskiej plaży lub parku. Lub zdjęcia interesujących ludzi, pojazdów i budynków.
Na koniec, zaprezentuj najlepsze prace i pochwal się nimi w mediach społecznościowych (Instagram, Facebook). Pamiętaj o opracowaniu kwestii formalnych, by w zgodzie z literą prawa móc opublikować nadesłane przez użytkowników materiały.
75. Kingsajz
Nie musisz być krasnoludkiem, by wejść do trudno dostępnych miejsc. Przygotuj spacer po małych i nieosiągalnych na co dzień lokalizacjach – np. wnętrze maszyny, urządzenia lub gnieździe bocianim. Zachwyć oglądających perspektywą, której nie widzieli nigdy w życiu. Zdjęcia panoramiczne użyte w wirtualnym spacerze umieść jako fotografie 360 na Facebooku, by zwiększyć zasięg i dotrzeć do nowych odbiorców.
76. Wirtualny escape room
Jak zwiększyć przychody w czasie pandemii posiadając escape room? Zwłaszcza, przy mniejszej liczbie klientów, którzy obawiają się o swoje zdrowie? Zrób to, co zrobiło już wiele biznesów – przenieś się do sieci. A w zasadzie rozszerz swoją działalność o możliwość skorzystania z pokoju zagadek w wersji online. Przygotuj możliwość rezerwacji online i ciesz się nowymi klientami z internetu.
77. Po paszport zgłoś się tutaj
Kilka miesięcy temu wyrabiałem dla siebie nowy paszport. Na miejscu w urzędzie zarówno ja, jak i inni petenci, musieliśmy „odkryć zagadkę” (podobnie, jak w escape roomie z pomysłu powyżej :)). Na czym polegała „tajemnica”? W dużym skrócie chodziło o informacje:
– gdzie i jaki druk do wypełnienia pobrać?
– czy będzie potrzebny stary paszport?
– gdzie i w jakiej wysokości uiścić opłatę?
– gdzie i po jakim czasie odebrać dokument?
Jednym słowem, szereg pytań które zadają sobie osoby wyrabiające paszport (średnio raz na dziesięć lat). A gdyby tak przygotować spacer prezentujący załatwienie konkretnej sprawy w urzędzie? Czy nawet w firmie? Dzięki takiej prezentacji zainteresowani będą o wiele bardziej poinformowani, gdzie i co muszą zrobić, by osiągnąć cel. Dodatkowo, kolejki będą mniejsze, podobnie jak liczba zdezorientowanych osób.
W praktyce instruktażowy spacer wygląda tak:
Krok 1. Wchodzisz tutaj i pobierasz z okienka nr 1 wniosek o wydanie paszportu.
Krok 2. Wnosisz opłatę w okienku nr 8 w wysokości 140 zł. Możesz zapłacić gotówką lub kartą.
Krok 3. Stajesz w kolejce i wypełniasz pobrany wniosek lub zabierasz wniosek ze sobą i przychodzisz z wypełnionym.
Krok 4. Podchodzisz do wolnego okienka – numery od 2 do 5 i składasz wniosek. Urzędnik pobiera od Ciebie odciski palców.
Krok 5. Odbierasz paszport w ciągu 30 dni w okienku nr 7.
Tak przygotowaną prezentację umieszczasz na:
- stronie internetowej urzędu,
- na stronie internetowej miasta
- jako wpis na wizytówce w Mapach Google.
78. A tak powstaje mleko…
Jak w realistyczny sposób pokazać dziecku krowę nie stając obok niej? I jak zaprezentować proces powstawania mleka? Z pomocą przychodzi tryb VR wirtualnych spacerów. Pozwala on wyświetlić wycieczkę na specjalnych goglach.
Przygotuj serię edukacyjnych spacerów 3d dla dzieci, które umożliwią im poznawanie świata i zjawisk w ciekawy i angażujący sposób.
79. Trening mentalny i potęga wizualizacji
Erik Bertrand Larssen w swojej książce na temat treningu mentalnego sportowców porusza wiele ciekawych kwestii. Jedną z nich jest wizualizacja każdego etapu dnia podczas zawodów sportowych (np. na szczeblu olimpijskim). Wszystko po to, by ów zawodnik był skoncentrowany w maksymalnym stopniu na swoim występie. A całą resztę miał już „przerobioną” w głowie i aby nic go nie zaskoczyło (podróż, hotel, posiłki, spotkania itd.).
A gdyby tak pomóc sportowcom w tym zadaniu wykorzystując wirtualny spacer? I pokazać wszystkie fazy dnia w których sportowiec będzie uczestniczył? Dzięki bardzo realistycznemu oddaniu rzeczywistości osoba będzie w większym stopniu bazować na prawdziwych danych, a w mniejszym wyłącznie na swojej wyobraźni. Łącząc obie techniki, wykorzystasz efekt synergii. Co więcej, przy użyciu klasycznych zdjęć, filmów, dźwięków oraz opisów możesz jeszcze pełniej opisać rzeczywistość. Na koniec, pamiętaj by uruchomić całą prezentację na goglach vr, co pozwoli przenieść oglądającego do sfotografowanych miejsc.
80. Wirtualna zbiórka w rzeczywistej sprawie
Uwierzę, jak zobaczę – kto z nas nie zna tego powiedzenia. Jest ono nadal prawdziwe. Ludzie, w szczególności w internecie, „kupują” oczami. Wie o tym każdy, kto sprzedaje coś online. Podobnie jest z wszelkiego rodzaju zbiórkami środków.
Wiedząc o tym, wejdź na wyższy poziom i stwórz spacer 360 po swoim, na przykład, schronisku dla psów. Umieść przycisk do wpłacania środków, który będzie widoczny cały czas dla zwiedzającego. Przy zdjęciu psa w spacerze wstaw opcję wpłaty na tego konkretnego pupila. Spacer umieść na stronie www, Instagramie i opublikuj jako przypięty post na Facebooku.
81. Networking w wirtualnym świecie
Stwórz spacer 360 po wydarzeniu networkingowym i oznacz na nim osoby biorące udział w imprezie. Oglądający będą mogli nie tylko wyświetlić profil każdego z uczestników w mediach społecznościowych, ale również wysłać bezpośrednią wiadomość. Wprost z wirtualnego spaceru. Dzięki takiemu rozwiązaniu wydarzenie będzie trwało jeszcze przez długi czas po jego fizycznym zakończeniu. Co jednak najważniejsze, uczestnicy będą mogli w prosty i szybki sposób nawiązać nowe relacje i znajomości.
82. Sprzedaż wycieczek przez wirtualny spacer
Polska. Wrzesień. Zimno i wieje. Do Twojego biura turystycznego lub na stronę internetową wchodzi para poszukująca wycieczki zagranicznej. Prezentujesz im wirtualny spacer na którym oprócz cypryjskiego błękitu nieba widać basen, hotel i szereg towarzyszących atrakcji. Zachęceni pięknymi obrazami i Twoją ofertą, wykupują najwyższy pakiet 🙂
83. O! Tutaj jestem!
Przygotuj wycieczkę 3d z Twojego wydarzenia (kulturalnego, sportowego, czy biznesowego). Następnie zachęć uczestników, by po utworzeniu zrzutu ekranowego w prezentacji na którym są widoczni, podzielili się nim na Facebooku.
84. Pełna moc adrenaliny!
Pokaż emocje w 360 stopniach. Zaprezentuj osoby w formie wycieczki sferycznej podczas np. jazdy kolejką górską lub sportowym samochodem. To świetny sposób, by przekonać przyszłych klientów do skorzystania z Twojej oferty (parku rozrywki, toru samochodowego itd.).
VI. Employer Branding i spacer 3d
Pozyskać wartościowych ludzi do zespołu/firmy i zatrzymać ich na jak najdłużej – dla wielu biznesów to cel numer jeden. Na temat strategii i narzędzi w employer brandingu napisano już dziesiątki książek i setki artykułów na Linkedinie. Wraz z rozwojem technologii pojawiają się natomiast nowe możliwości w tej dziedzinie.
Na przestrzeni kilku ostatnich lat firmy coraz częściej wykorzystują widoki 3d nie tylko do zaprezentowania swoich przestrzeni biurowych, czy udogodnień przygotowanych dla pracowników. Dzięki technologii wirtualnych spacerów prowadzą także działania rekrutacyjne oraz te z zakresu wewnętrznego budowania marki pracodawcy (internal employer branding). Oto kilka pomysłów.
85. Z myślą o komforcie pracownika

Panorama sferyczna biurowej budki telefonicznej przedstawiona w widoku typu „mała planeta”.
Osoby poszukujące pracy lub rozglądające się za jej zmianą biorą pod uwagę szereg czynników. Jednym z nich są udogodnienia. Jeśli posiadasz pokoje relaksu (chillout roomy), pokoje do gier, kuchnie, miejsce na rowery i inne ułatwiające życie pracowników rozwiązania to… pokaż je w 360 stopniach. Stwórz wirtualny spacer z planem i zakładkami (podobnymi do tych na stronach internetowych), dzięki którym przyszły członek Twojego zespołu łatwo dotrze do miejsc rozlokowanych w różnych częściach obiektu.
Następnie spacer umieść w pierwszej kolejności na stronie internetowej w zakładce „Kariera” i na wizytówce w Mapach Google. Naturalnie, warto pochwalić się nim również w mediach społecznościowych. Portalem, który skupia pracowników, kadrę zarządzającą i właścicieli firm jest zdecydowanie Linkedin. I to na nim w pierwszej kolejności warto zaprezentować organizację w formie spaceru 3d.
86. Prezentacja pracowników i przestrzeni firmowych
Zaprezentuj swoją organizację w unikalny sposób. Przygotuj wirtualną wycieczkę, dzięki której „oprowadzisz” po swoim budynku oraz przestrzeni wokół niego. Możesz również wykorzystać punkty interaktywne do przedstawienia zespołu. Po kliknięciu w dedykowaną ikonę przy osobie, wyświetli się jej zdjęcie, stanowisko, informacja od kiedy działa w organizacji oraz np. jej zainteresowania. Innym wariantem punktów interaktywnych w wirtualnym spacerze jest nagrane krótkich filmików na których osoby przedstawią się i opowiedzą o tym, czym się zajmują.
87. Zespół i kultura organizacyjna
Nagraj testymoniale pracowników na wideo i umieść je w spacerze 3d. Poproś osoby, by opowiedziały o tym, co najbardziej lubią w swojej pracy oraz komu poleciłby pracę w Twojej organizacji. Przekaz powinien być autentyczny – tylko wtedy będzie skuteczny. Na koniec opublikuj spacer oraz filmiki zarówno na stronie internetowej, jaki i w mediach społecznościowych.
88. Spacer 360 po firmie z lektorem w tle
Głos lektora opowiada o firmie oraz jej działach w zależności od miejsca w którym aktualnie znajduje się odbiorca. Np. „Teraz znajdujemy się w odlewni. To tutaj powstają wszystkie formy produkowane w naszej firmie…”
89. Intranet
Wiele osób uważa, że budowanie zaufania, kultury organizacyjnej w firmach i dbanie o pracowników są jednymi z najważniejszych działań, które powinny realizować kadry zarządzające. I że wewnętrzny employer branding jest istotny, ponieważ pomaga w przyciąganiu wartościowych ludzi do firmy.
W niejednej organizacji wewnętrzna komunikacja pomiędzy pracownikami odbywa się w ramach sieci intranet. Często są oni rozproszeni po całym świecie. By przybliżyć ludzi do siebie, przygotuj spacer po działach firmy, prezentujący przestrzenie i zespoły. A następnie umieść go w firmowym intranecie. Ponieważ prezentacja nie będzie dostępna publicznie, można pozwolić sobie na więcej – prezentując siebie oraz swój dział 🙂
90. Dodatkowe grafiki
Zdjęcia panoramiczne można edytować na podobnej zasadzie, jak klasyczne fotografie. Oznacza to, że oprócz ich retuszu możesz umieścić na nich także dodatkowe grafiki, które będą wkomponowane w przestrzeń 3d. Jakie na przykład? Możesz zaaranżować scenkę w której jedna osoba intensywnie myśli nad jakimś problemem przy swoim laptopie. Jej kolega stoi natomiast obok i trzyma dużą żarówkę (symbolizującą rozwiązanie dylematu). Grafika żarówki jest umieszczona na etapie postprodukcji. Podpis obok całej scenki – „w naszej firmie wspieramy się nawzajem, budując relacje oparte na zaufaniu i otwartości”.
91. Historia firmy w 3d

Widok na recepcję w firmie DSS Polska.
Wybierz najbardziej reprezentatywne miejsca w Twojej firmie i wykonaj w nich fotografie sferyczne. Następnie opracuj wirtualny spacer zawierający panoramy z wbudowanymi zdjęciami oraz filmami prezentującymi ważne wydarzenia w rozwoju firmy. Ulokowane fotografie oraz materiały wideo powinny być klikalne – dzięki temu będzie można je powiększyć i/lub wyświetlić na pełnym ekranie.
92. Po godzinach, czyli nie samą pracą człowiek żyje
Jeżdżą na rowerze, wspinają się na skałkach czy chociażby oddają się czytaniu – form spędzenia wolnego czasu i realizowania pasji jest naprawdę dużo. Przedstawienie członków zespołu w trakcie realizowania ich sportowych i życiowych zainteresowań pozwala na pokazanie zarówno samych pracowników w interesujący sposób, jak również „ludzkiej strony biznesu”.
Stwórz zatem panoramy 3d podczas czynności dzięki którym dla Twoich koleżanek i kolegów czas staje w miejscu. Ktoś robi na drutach, inna osoba skacze na bungee, a jeszcze inna tworzy użytkowe arcydzieła z drewna. Dodaj do tego jeszcze wypowiedzi osób na wideo i masz receptę na angażujący i nietuzinkowy spacer 360, który przedstawi zespół i wzmocni działania employer brandingowe w Twojej organizacji.
93. Od zera do bohatera
„To tutaj. W tym miejscu założyciel firmy, Pan Jan Kowalski, w 1973 roku rozpoczął produkcję pierwszych urządzeń marki ABC”. Tak może się rozpoczynać opowiadanie o historii firmy w formie wirtualnego spaceru. Widok 360 realnego miejsca w którym firma zapoczątkowała swoją działalność jest o wiele bardziej atrakcyjny dla odbiorcy, niż zwykły tekst w zakładce „O firmie” na stronie internetowej.
Opowiedz o swojej firmie przenosząc się do miejsc, które łączą się z jej historią. Wykorzystaj również nagrania audio, klasyczne zdjęcia, animacje oraz filmy.
94. CSR w rzeczywistości wirtualnej
Zaprezentuj działań CSR realizowane w Twojej organizacji w formie wirtualnego spaceru. Zrób zdjęcia panoramiczne w miejscach i podczas wydarzeń w które zaangażowana jest Twoja firma. Dzięki temu stworzysz interaktywne portfolio prowadzonych lub zrealizowanych aktywności w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu.
95. W pracy i po pracy
Zaprezentuj członków zespołu na wirtualnym spacerze. Pierwszy widok przedstawia osoby w typowo biurowej aranżacji. Po najechaniu myszką na konkretnego pracownika, osoba jest w stroju lub pozie w której uprawia swoje hobby, bądź spędza wolny czas. Przypisz dodatkowe informacje przybliżające osobę w formie chmurki, która pojawi się nad wybranym bohaterem.
96. Anonimowa informacja zwrotna dla pracowników
Budujesz zespół w firmie. Zależy Ci na ludziach. Zależy Ci, by ludziom zależało na Tobie i Twojej firmie. Pracujesz nad rozwojem umiejętności twardych i miękkich Twoich pracowników. Istotna jest dla Ciebie ich świadomość i rozwój. Tworzysz wirtualny spacer po biurze w którym znajdują się pracownicy. Każdy z nich ma przypięty punkt interaktywny, po kliknięciu w który inni pracownicy mogą anonimowo przekazać informację zwrotną. Na przykład:
A. Cenię Anię za to, że…
B. Mocne strony Ani to…
C. Gdy miałem problem z… Ania pomogła mi…
97. Prezentacja wzorcowego stanowiska pracy w 3d na szkoleniach

Widok na wnętrze firmy OSKP Florczak.
Stwórz wycieczkę 3d przedstawiającą wzorcowe miejsce pracy w zakładzie produkcyjnym. Oznacz i opisz przy pomocy hotspotów wszystkie ważne elementy i działania o których musi wiedzieć pracownik. Następnie wykorzystuj prezentację na szkoleniach dla nowych członków zespołu, jak i podczas prac mających na celu poprawę i optymalizację stanowisk produkcyjnych.
VII. Onboarding oparty o interaktywny spacer 360
Wdrożenie nowej osoby na stanowisku pracy wymaga czasu. Zwłaszcza, jeśli chce się przeprowadzić ten proces na dobrym poziomie. Co więcej, oprócz zadań typowo przypisanych do konkretnego stanowiska, istnieje również szereg aktywności składających się na funkcjonowanie w organizacji. Infrastruktura, dobre praktyki, aktywności społeczne i szereg innych elementów, które powinien poznać nowy członek zespołu.
Wszystko to angażuje cenny czas zarówno wdrażającego, jak i osoby wdrażanej. Nie wspominając już o stresie, związanym z duża ilością informacji do przyswojenia w krótkim czasie i w nowych okolicznościach. Po raz kolejny z pomocą przychodzi technologia interaktywnych prezentacji w 3d. Pozwala umieścić nie tylko zdjęcia panoramiczne, ale również filmy, pliki dźwiękowe, zdjęcia, dokumenty pdf i wiele innych elementów. Poznaj 4 pomysły na onboarding pracowników i spacery 360.
98. Witamy na pokładzie!
O onboardingu nowych pracowników można by dużo napisać. Jak robić to dobrze, jak i czego nie robić po stronie firmy. Przede wszystkim jednak pierwszy dzień w pracy to dla dołączającego pracownika dużo nowych informacji. Nawet tych podstawowych. „Tu jest kuchnia. Kubki trzymamy w tej szafce. A tu jest toaleta. Na parking wjeżdża się z tej strony..” itd.
Możesz jednak lepiej przygotować nową koleżanką lub kolegę do poznania firmy na początku jej/jego przygody w Twojej organizacji. Przemyśl istotne elementy, miejsca, udogodnienia i informacje (np. wyjścia ewakuacyjne) z którymi powinien zapoznać się „wchodzący na pokład”. Następnie uwzględnij je wszystkie w spacerze 360, który prześlesz na samym początku kariery nowego pracownika. Dzięki temu nie tylko obniżysz poziom stresu u tej osoby spowodowany całą sytuacją, ale przede wszystkim szybciej i efektywniej wdrożysz ją do firmowego życia.
99. Jasny podział stanowisk
Poprzedni pomysł na wykorzystanie wycieczki panoramicznej skupiał się przede wszystkim wokół firmowej infrastruktury. Jednak możesz zrobić użytek ze spaceru 360 przy wprowadzaniu nowych pracowników także w obszarze stanowisk i odpowiedzialności osób, które je piastują.
Oznacz w prezentacji np. 3 typy pracowników (stanowisk) – office manager, pracownik szeregowy, menedżer. Następnie przedstaw (tekstowo lub w formie wideo) zakresy obowiązków przypisanych do tych członków zespołu. Tak opracowany spacer ułatwi onboarding nowego pracownika, dając mu klarowną informację na temat „kto jest kim” i czym się zajmuje. Wiedząc na przykład, że kwestie kadrowe są przypisane do office menedżera, w tym przypadku Kasi która siedzi w pokoju nr 3, nowy pracownik (lub praktykant) wie gdzie i do kogo musi się zgłosić, by dograć formalne kwestie zatrudnienia.
100. Procesy i procedury

Wizualne przedstawienie obiektu w 360 stopniach oraz naniesienie punktów interaktwynych ułatwia wdrożenie procesów i procedur w firmie.
Wirtualny spacer jest bardzo pojemnym medium. Możesz je wykorzystać między innymi do wdrożenia i szkolenia nowych pracowników w firmach produkcyjnych. Zaprezentuj poszczególne fazy montażu elementów. Przedstaw sytuacje niestandardowe i jak sobie z nimi radzić. Oprowadź wirtualnie nowego pracownika po najważniejszych miejscach i pomieszczeniach Twojej fabryki. Pokaż gdzie jest kompresowania oraz gdzie znajduje się wyłącznik głównego zasilania. Wskaż szatnię, magazyn i narzędziownię.
Dzięki możliwości rozglądania się w 360 stopniach możesz odpowiedzieć na pytania zadawane przez nowych pracowników podczas szkolenia i od razu wskazywać miejsca w spacerze 3d.
101. Szkolenia BHP
Bezpieczeństwo w pracy jest kwestią niepodważalną. Szczególną uwagę powinny zwrócić osoby w firmach produkcyjnych i ci, którzy ich szkolą. W trzech wymiarach łatwiej jest pokazać np. urządzenie z ruchomymi elementami, które stanowi potencjalne niebezpieczeństwo dla operatora. Co więcej, wirtualny spacer jest dużym uatrakcyjnieniem na szkoleniach o tematyce BHP, które z reguły mają opinię mało porywających.
Wykorzystaj również wycieczkę 360 do pokazania pracownikom biurowym dobrych praktyk w zakresie higieny pracy. Zaprezentuj informacje na temat tego, ile osoba powinna maksymalnie pracować przy biurku w ramach jednej sesji. Jakie ćwiczenia może wykonywać, by zadbać o swoje ciało i samopoczucie.
To już koniec listy, ale na pewno nie koniec możliwości zastosowania technologii 3d! Masz pomysł na wirtualny spacer, którego nie ma liście? Napisz do nas, a z przyjemnością podejmiemy wyzwanie!